16:33|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1399 - 12:54
کد خبر: 14515
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش اعلام کرد:

گرانفروشی و عدم درج قیمت بیشترین تخلفات صنوف در استان

بیشترین تخلفات در بخش کالا و خدمات، گرانفروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، تقلب و احتکار است.
گرانفروشی و عدم درج قیمت بیشترین تخلفات صنوف در استان

محمد اقوامی، مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، اظهار کرد: سازمان تعزیرات در سه بخش صلاحیت رسیدگی به تخلفات را دارد، این بخش‌ها شامل بخش کالا و خدمات، بخش بهداشت، دارو و دامپزشکی و بخش قاچاق کالا و ارز است.

وی افزود: بیشترین تخلفات در بخش کالا و خدمات، گرانفروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، تقلب و احتکار است همچنین در بخش بهداشت، دارو و دامپزشکی، بیشترین مواردی که از تخلفات گزارش می‌شود گرانفروشی در داروخانه‌ها، ایجاد مؤسسات پزشکی غیرمجاز،  فعالیت افراد غیر متخصص در مؤسسات پزشکی، نبود مسئول فنی در داروخانه‌ها و بهداشت محیط در واحدهیا صنفی و تولیدی  است.

اقوامی گفت: همچنین در بخش قاچاق کالا و خدمات بیشترین تخلفات در قاچاق، احشام، سیگار، طلا، پوشاک گزارش شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: تعداد کل پرونده‌های وارده به شعب اداره کل سازمان تعزیرات حکومتی در 12 ماهه سال گذشته به میزان بیش از 20 هزار 371 فقره بوده که از این میزان 20 هزارو 373 فقره رسیدگی و حکم مقتضی صادر شده است.

وی افزود: در بخش کالا و خدمات 13 هزارو 69 فقره وارد که 13هزارو 64 فقره ان مختومه شده همچنین در بخش بهداشت 672 فقره وارد که تمامی این پرونده‌ها مختومه شده  است.

وی با اشاره به اینکه در بخش قاچاق کالا و ارز 6 هزارو 630 فقره وارد که از این تعداد 6 هزارو 637 فقره مختومه شده عنوان کرد: با توجه به مقایسه ورودی پرونده‌های نسبت به مدت مشابه در 11 ماهه سال 1397 میزان پرونده‌های ورودی 24 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین در بخش کالا و خدمات 16 درصد افزایش، در بخش بهداشت 24 درصد افزایش و در بخش قاچاق کالا و ارز 43 درصد رشد وجود داشته است.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید