13:39|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1399 - 11:29
کد خبر: 14512
باریش گزارش می‌دهد:

جدال آذربایجان‌غربی با کرونا/محدودیت‌ها بازگشت

آتش شیوع ویروس تاج‌دار آذربایجان‌غربی این روزها به سبب افزایش تعداد مبتلایان و جانباختگان شعله‌ور شده و استان در جدالی نابرابر با این ویروس شوم قرار دارد.
جدال آذربایجان‌غربی با کرونا/محدودیت‌ها بازگشت

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، روزهای آخرین ماه از بهار آمار کرونا به طور چشم گیری در آذربایجان غربی صعودی تر شده به طوری که تنها در یک روز گذشته 15 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس ناخوانده جان خود را از دست دادند.

حضور در تجمعات، بازگشایی مناطق تفریحی و گردشگری، عادی شدن روال فعالیت مشاغل پر خطر در کنار برداشته شدن بسیاری از محدودیت های کرونایی و همچنین بی‌خیالی مردم در رعایت نکردن اصول بهداشتی از جمله عواملی است که روند ابتلا افراد به ویروس کرونا را در آذربایجان غربی افزایش داده است.

گرچه قبلا مسئولین ستاد استانی مبارزه با کرونا به طور رسمی یا غیر رسمی هشدارهای جدی در رابطه با خطر اوج گیری مجدد بیماری در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را داده و از کاهش سن مبتلاشدن خبر داده بودند با این حال آنچه در مشاهدات میدانی از حضور مردم در سطح شهر دیده می شود، تنها بیانگر نبود عزم عمومی برای مهار این ویروس نامیمون است.

روز گذشته آذربایجان غربی یکی از بدترین روزهای خود از شیوع ویروس کرونا را با تشخیص قطعی 290، موارد مشکوک 355 و جان باختن 15 تجربه کرد تا تعداد مرگ و میر استان به دلیل ابتلا به کووید 19 به 314 مورد برسد.

معاون وزیر بهداشت نیز در آخرین اظهار نظر به بازگشت محدودیت های کرونایی اشاره کرده و معتقد است که بخشی از افزایش آمار مبتلاشدگان به علت افزایش تست و بخشی دیگر به دلیل کاهش محدودیت هاست و به طور جدی هشدار داده ریه فردی که به علت کرونا در آی سی یو بستری شده دیگر مانند ریه سالم عمل نمی کند.

برخی از رسانه‌ها به نقل از فرماندار ارومیه خبر از بازگشت برخی محدودیت‌های برای کاهش و کنترل شیوع ویروس کرونا در مرکز استان را می دهد و با بازگشت محدودیت‌های کرونایی استفاده از ماسک در اماکن عمومی مانند ادارات، سوپرمارکت ها، بازار تاناکورا و نانوایی‌ها اجباری شد.

در صورت تایید بازگشت محدودیت‌ها در تمامی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها محدودیت حضور برقرار می‌شود و مردم برای حفظ سلامت خود باید موارد بهداشتی را رعایت و از حضور در هرگونه تجمع و اجتماعات دوری کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

امیر
1399/03/29 - 14:55

سلام آقا چرا دوباره با جدیت محدودیت ها اجرا نمیشه بابا صحبت مرگ و زندگیه حالا دو ماه بازار تعطیل بشه خوبه یا نصف شهر رو آلوده کنیم خوبه

مبین
1399/03/29 - 11:37

دوست عزیزمون واقعا درست میفرمایند،خواهشا پیگیری کنید که امتحانات نهایی دوازدهم رو لغو کنند،مبتلایان سن پایین خیلی زیاد شده.دانش آموزان هم اصلا رعایت نمیکنند.مبتلا حتی یک دانش آموز به منزله گرفتن یک سالن امتحان و گرفتن 400 خانواده هست

امین اختیاری
1399/03/28 - 16:22

فقط مناطق تفریحی و گردشگری نیست اون حوزه هایی که ۳۰۰ یا ۲۰۰ نفرر دانش آموزانی که امتحانت نهایی میدن رو چرا نمیگن یعنی اصلا اونجا تجمع نمیشه به خدا ما خودمون اونجا هستیم مبینم دیگه هیچکس رعایت نمیکنه تو این وضعیت بحرانی امتحانات خیلی واجب هست

ناصر8937
1399/03/27 - 21:44

سلام اوایل سال که مردم به خوبی همه چیز رو رعایت میکردند به علت تعطیلات نوروزی بود نه ترس از کرونا مسولین اگر راست میگن و میتونند الان هم مثل اول سال محدود کنند که امکان نداره موفق بشن