11:50|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1399 - 11:10
کد خبر: 14511
فرماندار سلماس در گفت‌وگو با باریش‌خبر داد:

ساخت پایانه مرزی کوزه‌رش تصویب شده است

پایانه مرزی کوزه‌رش در یکصدوسومین جلسه کارگروه مرزهای مجاز کشور مصوب شده و ضمن تأیید شفاهی ایجاد پایانه مرزی کوزه رش از سوی کشور همسایه بازگشایی این پایانه از طرف وزارت امور خارجه کشورمان در حال پیگیری است.
ساخت پایانه مرزی کوزه‌رش تصویب شده است

مرتضی اصغری، فرماندار سلماس در گفت‌وگو با سرویس سیاسی باریش‌نیوز در مورد آخرین وضعیت مرز کوزه‌رش اظهار کرد: هیئت وزیران در جلسه مورخه 1383/10/27 به استناد ماده 11 قانون مقررات و واردات ایجاد پایانه مرزی کوزه رش را تصویب کردند.

وی افزود: تخصیص زمین و مستند سازی در مساحت 151 هکتار در حال اجرا است و با سیاست‌های کلان دولت مبنی بر افزایش مبادلات اقتصادی با کشور ترکیه رمز افزایش مبادلات کشور ایران را با کشور دوست و همسایه استفاده از ظرفیت‌های موجود به ویژه استفاده از ظرفیت پایانه مرزی کوزه رش سلماس است و در صورت بازگشایی پایانه مرزی کوزه رش شاهد افزایش مبادلات اقتصادی بین دو کشور می‌شویم. 

اصغری ادامه داد: در صورت فعال شدن پایانه مرزی کوزه رش و استفاده از ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی، شهرستان سلماس می‌تواند به عنوان یکی از بزرگترین هاب‌های ورود و خروج کالای کشور مطرح شود.

وی عنوان کرد: مرز 90 کیلومتری با ترکیه، بالاترین امنیت زیرساخت‌ها اعم از (آب، برق، گاز، فیبرنوری) نزدیک‌ترین راه به کشور ترکیه، راه آهن، همجوار با استان آذربایجان‌شرقی، جاده دوبانه مواصلاتی، منطقه ویژه اقتصادی از ظرفیت‌های ویژه این پایانه است که تا به امروز نتوانستیم از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه شهرستان و استان بهره‌مند شویم.  

این مسئول اضافه کرد: پایانه مرزی کوزه رش در یکصدوسومین جلسه کارگروه مرزهای مجاز کشور بعد از حضور کارگروه ذکر شده در شهرستان مصوب شده و ضمن تأیید شفاهی ایجاد پایانه مرزی کوزه رش از ناحیه طرف ترک بازگشایی پایانه مرزی کوزه رش از طرف وزارت امور خارجه کشور ایران در حال پیگیری است.

فرماندار سلماس در پایان تصریح کرد: همچنین اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی آذربایجان‌غربی و اتاق مشترک ایران و ترکیه جهت سرعت بخشیدن به بازگشایی پایانه مرزی کوزه رش وارد عمل شدند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید