03:34|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1399 - 10:53
کد خبر: 14492

فرهنگ ترافیکی در ارومیه نادیده گرفته می‌شود

یکی از دلایل اصلی در افزایش آمار تصادفات شهری که ارومیه که دومین شهر پرخودروی کشور نیز لقب گرفته است، نادیده گرفته شدن فرهنگ ترافیک است.
فرهنگ ترافیکی در ارومیه نادیده گرفته می‌شود

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با افزایش تعداد خودورها در شهر ارومیه نسبت به جمعیت شهری و بارترافیکی در شهر شاهد بی‌حوصلگی بعضی از رانندگان از این بار ترافیکی هستیم که باعث ایجاد بروز حوادث ناگوار می‌شود و آثار سنگین اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن، شهر را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

بیشترین آمار تصادفات شهر ارومیه در تقاطع و میادین پرتردد صورت می گیرید و علت بیشتر این تصادفات نبود آشنایی با فرهنگ ترافیک و رعایت نکردن حق تقدم است.

رعایت حقوق شهروندی و عدم استفاده از پل‌های عابر پیاده یکی دیگر از عواملی است که در بروز تصادفات شهری موثر است که بیشتر در بزرگراه های داخل شهر و کمربندی حاشیه شهر دیده می شود و تلفات جانی جبران ناپذیری را به بار می آورد.

سرعت غیر مجاز، عدم رعایت حق تقدم ، عدم استفاده از پل های عابر پیاده، نبستن کمربند ایمنی، عدم رعايت فاصله طولي، تغيير مســير ناگهاني، عدم توانائي در كنترل وســيله نقليه و رعايت نكردن عدم فاصله عرضی از مهم ترین علت هایی است که کارشناسان برای بروز تصادفات شهری  عنوان می‌کنند.

یکی از پیش نیازهای اصلی برای کاهش میزان تصادفات درون شهری آشنایی مردم با فرهنگ ترافیکی در کنار فراهم کردن زیرساخت های توسعه حمل و نقل عمومی شهری است تا استفاده از خودروی شهری برای سفرهای درون شهری به حداقل برسد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید