10:02|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1399 - 12:57
کد خبر: 14488
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش عنوان کرد :

خطای انسانی عامل اصلی در آتش‌سوزی جنگل‌ها

بیش از 90 درصد از اطفاء حریق‌هایی که در مراتع و جنگل‌های استان پیش می‌آید توسط انسان رخ داده و درصد زیادی از آن به صورت سهوی اتفاق می‌افتد.
خطای انسانی عامل اصلی در آتش‌سوزی جنگل‌ها

هادی قاسمی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، در مورد اقدامات جلوگیری از بروز حریق در جنگل‌ها و مراتع استان اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر عرصه مراتع و جنگل‌های استان از پوشش گیاهی بسیار خوبی برخوردار شده است.

وی افزود: علوفه خشک به عنوان یکی از عوامل مهم در ایجاد حریق در مراتع جنگلی دخیل است و بیش از 90 درصد از اطفاء حریق‌هایی که پیش می‌آید توسط انسان رخ می‌دهد و درصد زیادی از آن به صورت سهوی اتفاق می‌افتد.

قاسمی گفت: برای جلوگیری از اطفاء حریق در مراتع جنگلی استان، گشت جلوگیری و کنترل اطفاء حریق راه‌اندازی شده است و این اکیب‌ها در سراسر استان و در مناطقی که احتمال آتش سوزی زیاد است در حال بازرسی و نظارت هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی در ادامه تصریح کرد: جلسه جلوگیری از حریق در مناطق جنگلی استان تشکیل شده و در شهرستان‌های استان نیز جلساتی از سوی فرمانداران و ستاد بحران برگزار شده و اقداماتی در مورد پیشگیری از آتش سوزی جنگل‌ها صورت گرفته است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید