09:36|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1399 - 10:15
کد خبر: 14476
رئیس کمیته روانپزشکی هیئت پزشکی ورزشی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

مردم آگاهی خود در مواجه با کرونا را افزایش دهند

مردم برای اینکه بتوانند از آسیب‌های روانشناختی بیماری کرونا در امان بمانند باید علم و آگاهی خود در مقابله با این ویروس را افزایش دهند.
مردم آگاهی خود در مواجه با کرونا را افزایش دهند

شاهین اردوبادی، رئیس کمیته روانپزشکی هیئت پزشکی ورزشی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، اظهار کرد: چیزی که از بعد روانشناسی در روزهای کرونایی ضروری به نظر می‌رسد این است که دیر یا زود کرونا کنترل و تمام می‌شود اما مسائل روحی و آسیب‌های روانی ناشی از کرونا تا مدت‌ها در بین مردم و حتی نسل‌های آینده ماندگار می‌شود.

وی افزود: تأثیر مسائل روانشناختی کرونا در بین سالمندان و کودکان بیشتر است گروهایی بیشتر در معرض آسیب‌هایی روحی ناشی از ویروس کرونا قرار می‌گیرند که سابقه بیماری‌های اضطرابی و زمینه‌ای دارند.

ارودوبادی ادامه داد: از سوی دیگر کودکان نیز به دلیل عدم آشنایی با بیمارهای ویروسی و بزرگ‌نمایی و ترس بیشتر در معرض آسیب‌های روحی قرار دارند از این رو والدین باید بیش از پیش از کودکان مراقبت کنند.

 وی گفت: سالمندان و افرادی که به تنهایی زندگی می‌کنند و از فرزندان خود دور هستند نیز متحمل آسیب‌های روحی ناشی از ویروس کرونا هستند برای این افراد پیشنهاد می‌شود که با آگاهی کامل موارد بهداشتی را رعایت کنند تا از این طریق بتوانند آرامش خاطر داشته باشند.

این پزشک روانشناسی افزود: برای اینکه بتوانیم با مشکلات روانشناختی کرونا مقابله کنیم نباید از این ویروس بترسیم چرا که با رعایت موارد بهداشتی، آگاهی بیشتر و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تا حد بسیار زیادی می‌توانیم آرامش خود را حفظ کرده و در برابر آسیب‌های روانشناختی ناشی از مبتلا شدن به ویروس کرونا آسوده خاطر باشیم.

رئیس کمیته روانپزشکی هیئت پزشکی ورزشی آذربایجان‌غربی در ادامه تصریح کرد: کرونا ترسناک نیست اما این امر زمانی محقق می‌شود که با رعایت موازین بهداشتی و افزایش علم و آگاهی در مورد این بیماری بتوانیم با آن مقابله و در نهایت آن را شکست دهیم. 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید