04:19|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 21 خرداد 1399 - 12:38
کد خبر: 14471
دبیر هیئت پزشکی ورزشی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

ترس مردم از کرونا کمتر شده است

روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا ترس مردم بیشتر و آمار مبتلایان به کرونا کمتر بود اما در شرایط کنونی این وضعیت بالعکس شده و متاسفانه ترس مردم از کرونا کاهش یافته است.
ترس مردم از کرونا کمتر شده است

میلاد اندیشه، دبیر هیئت پزشکی ورزشی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، اظهار کرد: فعالیت تمامی رشته‌های ورزشی در سطح استان با نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

وی افزود: برای آگاهی بخشی بیشتر به اعضای رشته‌های مختلف ورزشی، بروشورهای اطلاع رسانی ویروس کرونا تهیه و در بین تمامی ورزشکاران توزیع شده است.

اندیشه ادامه داد: از زمانی که محدودیت‌های کرونایی برداشته شده است متاسفانه وارد پیک دوم کرونا در سطح استان شدیم.

وی گفت: فعالیت کسب و کارها به دلیل شرایط بد اقتصادی آغاز شده اما این امر نباید باعث شود تا مردم فکر کنند که کرونا تمام شده است هر فردی در هر شرایطی که هست باید موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا زنجیره انتقال کرونا نباشند.

این مسئول افزود: روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا ترس مردم بیشتر و آمار مبتلایان به کرونا کمتر بود اما در شرایط کنونی این وضعیت بالعکس شده  و متاسفانه ترس مردم از کرونا کاهش یافته است.

اندیشه عنوان کرد: در چند روز اخیر آمار مبتلایان به کرونا در سطح استان به بیش از 300 نفر در روز افزایش پیدا کرده  که اگر مردم موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند وارد پیک سوم کرونا می‌شویم. 

وی با تأکید بر اینکه مردم نباید فکر کنند که کرونا تمام شده است گفت:  یک فرد کرونایی امکان انتقال ویروس به 45 نفر را دارد. 

اندیشه اظهار کرد: برخی از مکان‌های پر خطر مانند باشگاه‌های ورزشی به دلیل مسائل اقتصادی بازگشایی شدند چرا که بیشتر این افراد منبع درآمد دیگری نداشتند و نمی‌توانستند کسب و کار خود را تعطیل کنند از این رو باشگاه‌ها طبق نظارت و بازرسی اداره بهداشت و هیئت پزشکی ورزشی اجازه فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه ویروس کرونا ویروسی ناشناخته است احتمال تشخیص آنان بسیار سخت است و علائم متفاوتی از خود نشان می‌دهد، از این رو در فصل پاییز که احتمال دارد کرونا با آنفولانزا همراه باشد، در این صورت تشخیص برای پزشکان نیز سخت می‌شود.

دبیر هیئت پزشکی ورزشی آذربایجان‌غربی در ادامه تصریح کرد: اظهار نظر قطعی پایان شیوع کرونا در سطح استان بر عهده مسئولان علوم پزشکی استان است اما به اعتقاد شخصی بنده احتمال اینکه کرونا تا 2 سال آینده همچنان وجود داشته باشد، زیاد است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید