11:06|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 21 خرداد 1399 - 12:31
کد خبر: 14470
یادداشت:

بندر گلماخانه ارومیه در سکوت

بندر گلمانخانه که در روزگار نه چندان دور، با حضور گردشگران و مسافران از سراسر کشور شور و نشاط خاصی داشت، حالا روزهای ساکت و آرام خود را طی می‌کند.
بندر گلماخانه ارومیه در سکوت

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بندر گلمانخانه از مهمترین بنادر دریاچه ارومیه و در کنار روستایی به نام گلمانخانه واقع در ۲۰ کیلومتری شهر ارومیه قرار دارد.

بندرگلمانخانه، در دهه هفتاد پررونق ترین بندر دریاچه ارومیه بود، که در ساحل غربی دریاچه واقع شده و گردشگران بسیار زیادی برای شنا و آب درمانی به بندر گلمانخانه مراجعه می کردند.

علاوه بر اهالی منطقه و شهر ارومیه و سایر شهرهای آذربایجان‌غربی از سایر استان‌ها و شهرهای کشور نیز گردشگرانی زیادی به بندر گلمانخانه می آمدند.

همچنین هرساله در روزهای گرم تابستان شاهد حضور توریست‌ از کشورهای آذربایجان، ترکیه و عراق در ارومیه بودیم کهیکی از دلایل مسافرتشان به این استان را بازدید از نگین فیروزه ای آذربایجان و گردش در ساحل بند گلمانخانه ارومیه می دانستند.

ولی در سالیان اخیر بندر گلماخانه با بی‌توجهی مسئولین و تشدید بحران خشک شدن دریاچه ارومیه کارایی قبلی خود را از دست داده و دیگر جانی برای استقبال از مهمانان و گردشگران خود ندارد.

حمام‌هایی که سالیان سال است که بدون استفاده مانده، قایق و کشتی‌های به گل نشسته و برخی بقایای به جامانده مانند درب های آهنی کشتی‌ها تفریحی و پنجره و درهای حمام‌ها که به تاراج رفتند، آن مکان را  به یک متروکه بی سر صدا تبدیل کرده است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید