01:53|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 21 خرداد 1399 - 10:28
کد خبر: 14466
یادداشت:

کسی حواسش به قیمت‌های مجازی نیست!

تغییر سبک زندگی و افزایش استفاده عمومی از فضاهای ارتباط جمعی مانند اینترنت باعث شده که بسیاری از جنبه های زندگی اجتماعی از جمله داد و ستدهای روزانه راهی فضای مجازی شود.
کسی حواسش به قیمت‌های مجازی نیست!

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، این روزها به سبب افزایش استفاده عمومی از فضای مجازی بسیاری از کسب و کارها کرکره داد و ستدهای روزانه خود را در این فضا نیز بالا بردند تا از این طریق به مشتریان بیشتری بتوانند خدمات فروش ارائه دهند.

اگر چه کسب و کارهای مجازی آنهم در شرایط فعلی که بسیاری از مشکلات ناشی از تغییر سبک زندگی خرید را برای مردم آسان‌تر کرده است اما بدون شک چالش‌هایی نیز در این حوزه وجود دارد، چالش‌هایی که البته در برخی از موارد به سوءاستفاده مالی از مشتریان هم منجر می‌شود و دردسرهای خاص خود را به دنبال دارد.

این روزها اگر به فضای مجازی و سایت‌های آنلاین خرید و فروش سری بزنیم همه نوع کالایی در این فضاها مورد داد و ستد قرار می‌گیرد و نکته جالب توجه آن است که قیمت‌های ارائه شده در برخی از کالاها مطابقتی بر فضای واقعی بازار ندارند.

چه باور داشته باشیم چه نداشته باشیم این روزها خرید و فروش‌های مجازی به سبک زندگی مردم اضافه شده و بدیهی است که شرایط فعلی این نوع از سبک زندگی را در بین عموم بیشتر اشاعه می‌دهد از این رو مسئولینی که در حوزه نظارت‌های بازار دستی دارند باید چاره‌ای اساسی برای نظارت مداوم قیمت‌ها در فضای مجازی نیز داشته باشند تا کالاها که در برخی مواقع مایحتاج عموم مردم به شمار می‌روند با قیمت‌های کذایی و لاکچری عرضه نشوند.

البته ناگفته نماند که پای کمیت نظارت‌های مسئولین بر قیمت‌ها در بازار واقعی خیلی وقت است که لنگ می‌زند و نتیجه آن می‌شود که یک روز مردم با کارت ملی برای خرید گوشت صف می کشند و یک روز دیگر برای خرید پرتقال طرح تنظیم بازار.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید