13:57|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1399 - 11:46
کد خبر: 14461
یادداشت:

توسعه آذربایجان‌غربی نیازمند به کارگیری پتانسیل جوانان خلاق

آذربایجان غربی در حال حاضر برای رشد و توسعه خود نیازمند آن است که از فکر و ایده جوانان خلاق و خوش فکر بهره‌مند شوند به شرط آنکه زمینه‌های حضور جوانان خلاق فراهم باشد.
توسعه آذربایجان‌غربی نیازمند به کارگیری پتانسیل جوانان خلاق

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، برهمگان عیان است که جوانان نقش موثری در ارتقا زمینه‌های مختلف در یک جامعه دارند و این مسئله هرگز قابل کتمان نیست.

جوانان پویا و خلاق می‌توانند در عرصه‌های مختلف می‌توانند تاثیر به سزایی در امورات کشور داشته باشند که بنا به فرموده مقام معظم رهبری جوان گرایی در پست‌های مختلف و در دولت جزو اولویت مسئولین باشد و هم چنین در سال جهش تولید زمینه برای رشد جوانان بسیار مهیا است و می‌توانند با هوشیاری و خلاقیت کشور را در مسیر رشد و پویایی هدایت کنند.

در استان‌هایی مانند آذربایجان‌غربی که به لحاظ جغرافیایی از شرایط خوبی برخوردار هستند علیرغم برخی کمبودها و مشکلاتی که استان در طول دهه‌های مختلف با آن‌ها دست و پنجه نرم کرده است حضور جوانان مستعد و متعهد می‌تواند گره گشا باشد و تغییرات مثبت بسیاری در بخش‌های مختلف صورت گیرد به شرط اینکه مسئولین نیز حامی جوانان باشند و مانع تراشی نکنند.

اگرچه یکی از ضعف‌های اساسی که شاهد آن هستیم در حال حاضر وجود نیروهای متخصص کاهش یافته است و عموما جوانان اگر چه تحصیلکرده اما در بخش عملگرایی تخصص لازم و کافی را ندارند و نیاز به آموزش در بین جوانان برای گام های موثر در آینده اساسی و مهم تلقی می‌شود که نباید نادیده گرفت.

آذربایجان‌غربی در بخش‌های کشاورزی نیز از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است که ضروری است جوانان در این حوزه اقدامات موثری را انجام دهند و پیشنهاد می‌شود دستگاه متولی از طریق فراخوان  از جوانان خوش فکر و صاحب نظر دعوت نماید و طرح‌ها و ایده‌های نو حمایت به عمل آورد که قطعا در اشتغال استان تاثیر بسزایی دارد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید