13:57|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1399 - 10:10
کد خبر: 14456
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش هشدار داد:

خطر غرق‌شدگی در مناطق ناشناخته و پرخطر

سد محل شنا نیست و شنا در این مکان ممنوع اعلام شده است از این رو به مردم توصیه می‌شود که از شنا در سد و مکان‌های پرخطر و ناشناخته پرهیز کنند.
خطر غرق‌شدگی در مناطق ناشناخته و پرخطر

باقر بهرامی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز اظهار کرد: در فصول گرم سال رغبت مردم برای شنا در دریاچه، رودخانه و سدها بیشتر می‌شود اما به شدت توصیه می‌شود که مردم از شنا در مکان‌های پرخطر اجتناب کنند.

وی افزود: سدها بسیار خطرناک و محل شنا نیستند و همچنین شنا در این مکان‌ها ممنوع اعلام شده است به همین جهت از مردم درخواست می‌شود که از شنا در سد و مکان‌های پرخطر و ناشناخته پرهیز کنند.

بهرامی گفت: متاسفانه بیشتر افرادی که قصد شنا دارند، با  اصول شنا آشنایی ندارند و متاسفانه این امر سبب غرق شدگی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به مردم توصیه می‌شود به هیچ عنوان در محل‌های ناشناخته شنا نکنند اضافه کرد: از اول فروردین سال جاری تا 10 خرداد ماه، 7 نفر در سطح استان دچارغرق شدگی شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه از این تعداد 6 نفر فوت شدند و یک نفر جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شده است عنوان کرد: مناطقی که این افراد غرق شدند سد، رودخانه، چاه آب، آبشار و نهر بوده است.

بهرامی خاطرنشان کرد: سال گذشته 20 نفر در دریاچه ارومیه دچار غرق شدگی شدند که از این تعداد 12 نفر فوت شدند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس آذربایجان‌غربی در پایان تصریح کرد: پایگاه سازمان اورژانس آذربایجان‌غربی در تمامی مسیرها مستقر است و هیچ گونه مشکلی در امداد رسانی وجود ندارد همچنین در اطراف دریاچه ارومیه نیز پایگاه امداد رسانی اورژانس مستقر است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید