21:15|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1399 - 09:14
کد خبر: 14443
باریش گزارش می‌دهد:

از شایعه تا واقعیت واگذاری یک کرسی در آذربایجان‌غربی

در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر تغییر محمدمهدی شهریاری در مسند استاندار آذربایجان غربی از طریق برخی رسانه مطرح شد اما بررسی دلایل نشان می‌دهد که این تغییر تنها می تواند در حد یک شوی رسانه ای و شانتاژ خبری باشد و بس.
از شایعه تا واقعیت واگذاری یک کرسی در آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، محمدمهدی شهریاری که در حال حاضر بر کرسی استانداری آذربایجان غربی تکیه داده در چند سال اخیر که سکاندار استان شده هر سال با شایعاتی مبنی بر تغییر پست و ترک استان روبرو شده است.

گرچه استاندار آذربایجان غربی اینبار هم در واکنش به شایعه رفتن خود بر این اعتقاد است که با قدرت و جدی تر از روزهای نخست قصد ادامه خدمت در استان را دارد اما بررسی دلایلی نیز نشان می دهد که تغییر محمد مهدی شهریاری در شرایط کنونی تنها می تواند موج سوار رسانه‌ای باشد که بر طبل کوباندن آن هم هیچ خیر و برکتی برای استان ندارد.

با توجه به اینکه تنها یک سال از عمر دولت فعلی باقی است و و دولت تدبیر امید دور دوم و پایانی خدمت خود را می گذراند به احتمال بسیار کمتر چهره شاخص سیاسی قبول کند تا در این مدت باقی مانده بر کرسی بالاترین مقام استان در آذربایجان غربی تکیه بزند.

از سوی دیگر تغییر استاندار و به دست گرفتن سکان استان از سوی شخصی دیگر به ناچار می‌طلبد تا مسئول جدید برای پیشبرد اهداف خود تیم جدید و مورد اعتماد خود را معرفی کند که در عمل در بازه زمانی باقیمانده به پایان کار دولت غیر ممکن به نظر می‌رسد.

البته ناگفته نماند که شهریاری استاندار آذربایجان غربی براساس شنیده‌ها نفرات جدیدی را برای پست‌هایی که اخیرا خالی شدند، معرفی کرده است.

به نظر می‌رسد در شرایطی که کمتر از یک سال به برگزاری انتخابات شورا و ریاست جمهوری زمان باقی است، هیچ عقل سلیمی قبول نمی کند که در این مدت باقی مانده، با تغییر استانداری به آغوش چالش های احتمالی برود.

مهم تر از همه دلایل ذکر شده گفتنی است که هرگونه تغییر در این مدت زمان اندک باقی مانده نتیجه ای جز اتلاف وقت برای توسعه استان ندارد و در شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا که وضعیت آذربایجان غربی نیز قرمز اعلام شده است، بدون شک هرگونه تغییر در مدیریت استان وضعیت را بدتر می کند.

شهریاری انتخابات اخیر در استانی حساس همچون آذربایجان غربی را بدون چالش پشت سر گذاشته و امتحانش در رابطه با حفظ آرامش در انتخابات را پس داده و به سبب ارتباط مناسبی که با وزارت کشور دارد و به احتمال زیاد مورد حمایت آنان تا پایان‌ دولت قرار می گیرد.

دست آخر اینکه تجربه نشان داده هر گاه تغییری آنهم در سطح مدیران استانی از سوی رسانه ها به شدت مطرح شده و آب و تاب داده می شود احتمال اینکه اعمال تغییر منتفی شود بسیار زیاد است.

شایعه سازی و شانتاژهای رسانه‌ای در تغییر مدیران از سوی برخی رسانه آنهم در شرایط کنونی که ثبات لازمه توسعه در استانی مانند آذربایجان غربی است شاید تنها چوب لای چرخ گذاشتن پیشرفت باشد و گل آلود کردن فضا به نفع برخی سودجویان که همیشه بر طبل عقب‌ماندگی استان کوبیده و می‌کوبند.

مریم صفری
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید