19:45|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1399 - 09:29
کد خبر: 14435
بی‌خیالی اجتماعی به همه‌گیری!

تاخت و تاز بدون محدودیت کرونا در آذربایجان‌غربی

بازگشت بسیاری از کسب و کارها و فعالیت‌های اجتماعی به دوران پیش از کرونا در روزهای اخیر باعث اوج گیری معنی دار این ویروس در بین مردم آذربایجان غربی شده اما ظاهرا قرار نیست محدودیتی هم برای مهار این بیماری اعمال شود.
تاخت و تاز بدون محدودیت کرونا در آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، ویروس کرونا بیشتر از سه ماه است بیشتر  استانهای کشور از جمله آذربایجان غربی را درگیر خود کرده اما همه‌گیری این بیماری همزمان با عادی شدن فعالیت بسیاری از کسب و کارها که با تعطیلی چندماهه روبرو بودند و همچنین افزایش حجم مسافرت‌ها نسبت به روزهای ابتدایی سال روند صعودی در پیش گرفته است.

کرونا در روزهای اخیر رکورد قابل توجهی در آذربایجان غربی از خود به جا گذاشته و استان را در درگیری با بیماری به مرز هشدار رسانده و دور انتظار نیست که عدم توجه به پروتکل های بهداشتی و نادیده گرفتن شرایط موجود وضعیت سلامت استان را به سمت بحرانی‌تر شدن هم پیش ببرد.

روز گذشته چهل و دومین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در استان با حضور مسئولین برگزار شد و با توجه به اینکه بین تاریخ‌های 13 تا 15 خرداد بیشتر از 800 مورد مثبت مبتلا به کرونا در استان به ثبت رسیده بود، انتظار می رفت این ستاد از حیطه اختیاراتی که دارد استفاده کرده و برای کنترل و مهار شیوع بیماری محدودیت های نسبی را اعمال کند.

گرچه در این جلسه مسئولین استانی به صراحت به روند نگران کننده شیوع بیماری کرونا در استان اشاره کردند اما برخلاف انتظار، خروجی این جلسه چیزی جز توصیه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مردم، ارائه آموزش‌های عمومی و البته برخورد با دستگاه‌های اجرایی که مصوبات ستاد مقابله با کرونا را رعایت نکنند، در شرایط فعلی نشد.

از آنجایی که علائم اولیه کرونا به گفته پزشکان پس از دو هفته در فرد مبتلا بروز می کند شاید دور از انتظار هم نباشد که آمار فعلی مبتلایان استان در هفته های اخیر با توجه به حجم مسافرت هایی که در تعطیلات نیمه خرداد بی محابا از سوی مردم ثبت شده، باز هم رکورد تازه ای برای خود در استان به ثبت برساند.

گرچه به گفته کارشناسان بهداشت جهانی، کرونا به این زودی قرار نیست دست از سر مردم جهان بردارد و زندگی به شرایط قبل از این بیماری هم باز نمی‌گردد اما به نظر عقلایی و منطقی می‌رسد در شرایطی که مردم دست از رعایت پروتکل‌های بهداشتی برداشتند و بی خیال شدند مسئولان با بازگردادندن برخی محدودیت‌ها هر چند اندک بحرانی شدن اوضاع را به مردم گوشزد کنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید