08:09|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1399 - 11:00
کد خبر: 14431
باریش گزارش می‌دهد:

حرکت لاک‌پشتی بازسازی واحدهای مسکونی قطور

به نظر می‌رسد عملیات بازسازی واحدهای مسکونی در منطقه زلزله زده قطور خوی با کندی پیش می رود و شتاب قابل توجهی در این زمینه مشاهده نمی‌شود.
حرکت لاک‌پشتی بازسازی واحدهای مسکونی قطور

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، اوایل اسفندماه سال گذشته بود که زلزله‌ای به بزرگی 5،7 ریشتر بخش قطور از توابع شهرستان خوی را لرزاند و پس از آن تعدادی پس لرزه نیز در این محل به وقوع پیوست. 

با توجه به اینکه منازل روستایی در این منطقه از ایمنی و دوام بسیار کمتری در برابر حوادث طبیعی و به ویژه زلزله برخوردار بودند، میزان تخریب و آوار شدن منازل روستایی بسیار بالا بود و در برخی از روستاها نزدیک به بیش از 70 درصد واحدهای مسکونی تخریب شدند. 

با وجود اینکه بعد از وقوع این زمین لرزه در منطقه قطور خوی تمامی ارگان‌های مربوطه به امداد رسانی و آواربرداری منازل تخریب شده در این منطقه پرداختند اما بعد از گذشت نزدیک به 4 ماه، به نظر می‌رسد عملیات امداد رسانی در این منطقه با کندی انجام می‌شود.

روز گذشته استاندار آذربایجان‌غربی به همراه تعدادی از مسئولان در منطقه قطور خوی حضور یافت و ضمن بازدید از روند بازسازی منازل تخریب شده در این منطقه، نخستین واحد مسکونی بازسازی شده را افتتاح کردند.

محمدمهدی شهریاری در این بازدید بر افزایش روند عملیات  بازسازی واحدهای مسکونی تاکید کرد و از واریز حدود 29 میلیارد تومان خسارت بیمه به حساب خانوارهای روستایی زلزله زده تا پایان هفته جاری خبر داد.

آغاز فصل گرم و بدون بارش سال، فرصت مناسبی ایجاد کرده تا عملیات بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی سرعت بیشتری بگیرد و خانواده‌هایی که منازلشان به کلی تخریب شده و شب و روز خود را همچنان در چادر می‌گذرانند، به زودی بتوانند صاحب یک واحد مسکونی مقاوم و امن باشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید