19:20|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1399 - 10:19
کد خبر: 14422

هفت‌خوان بانکها برای پرداخت وام‌های ازدواج!

سنگ‌اندازی بانکها ، دریافت وام ازدواج را برای جوانان که تازه اقدام به تشکیل خانواده کردند، سخت تر کرده است.
هفت‌خوان بانکها برای پرداخت وام‌های ازدواج!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، با مصوبه مجلس و براساس قانون بودجه سال 99 وام ازدواج برای هر یک از زوجین از 30 میلیون تومان به 50 میلیون تومان افزایش یافت.

جوانان بعد از طی آداب و رسوم سختگیرانه ازدواج باید غول آخر یعنی گرفتن وام ازدواج را بگذرانند که بعضی اوقات مراحل فرسایشی آن درخواست کننده را منصرف می‌کند.

پروژه وام ازدواج از سال 1388 استارت خورد، جایی که دولت در راستای آسان‌سازی و تامین بخشی از نیازهای مالی جوانان، وام ازدواج را در قالب تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه با کارمزد ۴% در نظر گرفت. از همان ابتدا مشکلات دریافت وام ازدواج با عنوان "ضامن معتبر" قد علم کرد.

شرایط دریافت وام 50میلیون تومانی طبق بخشنامه بانک مرکزی نیازمند یک ضامن و با باز پرداخت 84 ماهه، و با سود 4 درصد می باشد و همچنین میتوان به بندهای دیگر دریافت وام ازدواج اریه گواهی اشتغال و حتی یارانه پرداختی به اشخاص اشاره نمود که انگار این مصوبات برای بانک صادر نشده و فقط یک شوخی است.

بسیاری از مخاطبان جوان این رسانه در رابطه با سختی های دریافت وام ازدواج گلایه کرده و گفتند: بعد از تلاش های فروانی یک ضامن کارمند معتبر به بانک معرفی می کنیم ولی بانک ها  یک ضامن کافی را کافی نمی دانند و اصرار دارند و باید یک ضامن بازاری با پروانه کسب نیز معرفی کنید و همین پیدا کردن ضامنی های معتبری مورد قبول بانکهای عامل نیز باشد خودش پروسه ای زمان بر و کلافه کننده است.

پیدا کردن ضامن برای دریافت وام ازدواج به معضلی تبدیل شد که گریبان برخی از متقاضیان این تسهیلات گرفته است و با سنگ اندازی بانک‌ها برای پرداخت و ارائه وام ازدواج مشخص نیست کدام نهاد نظارتی باید به این قضیه ورود کند وبعضی از بانک ها با قوانین خود مختار خود به کار خود ادامه داده و برخی با 2 ضامن و حتی با سه ضامن دریافت وام ازدواج را برای جوانان سخت و سختر کرده اند، ولی حال سوال اینجاست آیا همین بانک ها برای پرداخت وام های میلیاردی هم اینقدر سختگیرانه عمل می کنند؟  یا سختگ گیری و دست اندازی ها فقط برای نسل جوان است!

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

بهروز درویشی
1399/03/16 - 23:06

من خواهان وام ازدواج هستم