22:29|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1399 - 10:12
کد خبر: 14417
یادداشت:

ظرفیت ثروت سبز آذربایجان‌غربی در فراموشی مطلق

کشت گلخانه‌ای در آذربایجان‌غربی فرصت مناسبی می‌تواند برای ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی استان ایجاد کند که به لطف کم توجهی مسئولان در فراموشی مطلق به سر می‌برد.
ظرفیت ثروت سبز آذربایجان‌غربی در فراموشی مطلق

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، کشت گلخانه‌ای یکی از بهترین شیوه‌های کاشت محصولات کشاورزی است که در صورت حمایت و ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی در این حوزه می‌تواند رشد و شکوفایی اقتصادی را در پی داشته باشد.

با توجه به اینکه در کشت گلخانه‌ای قابلیت کنترل دما وجود دارد در تمامی فصول سال می‌توان محیط مناسبی برای کاشت و پرورش محصولات کشاورزی و همچنین گل‌های زینتی ایجاد کرد.

آذربایجان‌غربی یکی از قطب‌های مهم تولیدات محصولات کشاورزی است از این رو توسعه کشت گلخانه‌ای نیز در حوزه تولید محصولات مرغوب کشاورزی نقش بسیار مهمی می‌تواند در این منطقه ایفا کند.

توسعه کشت گلخانه‌ای با حمایت هدفمند از سوی مسئولان و متولیان به ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان کمک می‌کند و شرایط را برای افراد علاقمند به فعالیت در حوزه کاشت محصولات کشاورزی فراهم می‌آورد.

رفع بروکراسی‌های پیچیده اداری برای دریافت مجوز و احداث گلخانه همچنین حمایت و ارائه تسهیلات بانکی برای جوانان جویای کار در این زمینه می‌تواند انگیزه آنان برای ادامه مسیر و فعالیت در این حوزه را مهیا کند به شرطی که مسئولان متولی نگاه ویژه به این موضوع داشته باشند.

احداث گلخانه‌های مجهز به تکنولوژی‌های جدید و افزایش تولید و اشتغال در بخش کشاورزی می‌تواند از شاخصه‌های مهم در تحقق شعار سال که به عنوان جهش تولید نام گذاری شده، باشد. 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید