00:33|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1399 - 11:04
کد خبر: 14405
یادداشت:

بازار بی‌نظارت قیمت لیموترش در ارومیه

قیمت لیموترش در ارومیه سر به فلک کشیده و اینطور که مشاهده می‌شود هیچ‌گونه نظارتی از سوی مسئولین وجود ندارد.
بازار بی‌نظارت قیمت لیموترش در ارومیه

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، لیموترش خواص بسیار زیادی دارد و از ویتامین‌های آن می‌توان به ویتامین ث، ویتامین‌های گروه ب و آ، و املاح معدنی مانند پتاسیم، منگنزم و منیزیم اشاره کرد.

خواص اسیدی لیموترش یک ضدعفونی کننده قوی است، و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می‌شود و از آنجا که استفاده از لیموترش به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می‌کند در فصل سرما بیشتر مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.

 بعد از شیوع ویروس کرونا، خبرهایی در این بین منتشر شد که استفاده از لیموترش برای جلوگیری از ابتلا به کرونا مؤثر است در صورتی که به گفته برخی از متخصصان حوزه پزشکی این موضوع هیچ‌گونه پشتوانه معتبر علمی ندارد.

این موضوع بهانه‌ای بود تا تقاضا برای خرید لیموترش افزایش یافته و در پی آن، لیموترش در ماه های اخیر با قیمت های نجومی در بازار روبه رو شد.

در حال حاضر با توجه به اینکه فصل برداشت لیموترش در مناطق جنوبی کشور آغاز شده اما همچنان این میوه در سطح شهر ارومیه کمیاب است و اگر هم پیدا شود با قیمت چند برابری عرضه می‌شود.

کمی پیش رئیس سابق میدان میوه و تره‌بار شهرداری ارومیه عنوان کرد که اتمام فصل برداشت لیموترش و تقاضای بیشتر مردم برای استفاده از این میوه باعث شده تا با قیمت بیشتری عرضه شود اما بعد از گذشت مدتی از این موضوع گرانی بیش از حد لیموترش همچنان در ارومیه وجود دارد و نظارتی برای کنترل آن مشاهده نشده است.

انتظار می‌رود مسئولان امر این موضوع را پیگیری و ساماندهی و از بروز گرانی بیش از حد در برخی مرکبات از جمله لیموترش جلوگیری کنند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید