15:23|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1399 - 09:21
کد خبر: 14403
یادداشت:

کرونا در آذربایجان‌غربی اوج گرفت

روند صعودی مبتلایان کرونا علل متعددی دارد که یکی از آن‌ها می‌تواند نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و غفلت از شیوع بیماری همزمان با بازگشایی اماکن باشد.
کرونا در آذربایجان‌غربی اوج گرفت

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد آذربایجان‌غربی در وضعیت هشدار قرار دارد، رصد فضای مجازی و گزارش‌های میدانی حکایت از آن دارد که حضور مردم در اماکن عمومی و بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی قوت بیشتری گرفته  و همچنین مسئولین قوانین سخت گیرانه سابق را اعمال نمی‌کنند که پیش بینی می‌شود در صورت ادامه این روند هر روز شاهد مبتلایان بیشتری خواهیم بود.

با گذری از مقابل مغازه‌ها و بازار و اماکن مختلف به راحتی می‌توان متوجه ضعف اساسی در پیشگیری از شیوع کرونا شد که این موضوع نگران کننده است و علیرغم تاکیدات هر روزه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان که اصولا از پیج اینستاگرامی خود به مردم هشدار می‌دهد و خود مراقبتی را اساس کار می‌داند نباید نادیده گرفت.

از طرفی پیشنهاد می‌شود متولیان این امر در ستاد مبارزه با کرونا قوانین را به ویژه در اماکن عمومی کمی سخت گیرانه‌تر اعمال کنند و بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نظارت بیشتری داشته باشند.

 اگر نظارت بیشتری بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازار و سایر اماکن وجود داشته باشد بی شک اوضاع بطور تدریجی بهبود پیدا می‌کند و ناگفته نماند که مردم سهم مهمی در این امور دارند و نباید بیخیال نسبت به روند صعودی مبتلایان باشند.

برای اینکه بتوانیم در مقابله با این بیماری منحوس فاتح میدان باشیم و هر روز شاهد افزایش تعداد مبتلایان و فوتی ها در سطح استان نباشیم قطعا بیخیالی و عادی جلوه دادن وضعیت نمی‌تواند درمانگر شرایط فعلی باشد و نیاز است به مانند گذشته همه پای کار باشند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

ع
1399/03/11 - 12:18

پیدا کنین گوش شنوا را !!! !! !