14:09|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 08 خرداد 1399 - 11:40
کد خبر: 14396
یادداشت:

ظرفیت مغفول گردشگری در شکوفایی اشتغال آذربایجان‌غربی

آذربایجان‌غربی پتانسیل قابل توجهی در حوزه گردشگری دارد و در صورت توجه ویژه مسئولان می‌تواند نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی استان داشته باشد.
ظرفیت مغفول گردشگری در شکوفایی اشتغال آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، حوزه صنعت گردشگری یکی از پر درآمدترین بخش‌هایی است که در استان‌های دیگر به خوبی جایگاه خود را پیدا کرده و زمینه اشتغال، رشد و شکوفایی اقتصادی و کارآفرینی را فراهم کرده است. 

اما بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری سال‌های زیادی است که در آذربایجان‌غربی با کم لطفی مواجه شده و آن طور که باید و شاید از آن استفاده نمی‌شود.

آذربایجان‌غربی از شرایط بسیار خوب جغرافیایی برخوردار است و ظرفیت بسیار قابل توجهی در زمینه گردشگری و پذیرش توریست دارد و می‌تواند در این مسیر پیشرفت‌های چشمگیری نیز داشته باشد.

از سوی دیگر ایجاد کارآفرینی از طریق صنعت گردشگری در سطح استان به کاهش بیکاری جوانان نیز کمک می‌کند و این امر زمانی تحقق می‌یابد که مسئولان بتوانند با برنامه‌ای هدفمند از ظرفیت‌های بکر گردشگری در راستای توسعه اقتصادی بهره‌وری کنند.

زیرساخت و بسترهای مناسب برای توسعه و رشد گردشگری در آذربایجان‌غربی فراهم است و انتظار می‌رود مسئولان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند و رونق گردشگری در این منطقه را با ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی افزایش دهند.

صنعت گردشگری در آذربایجان‌غربی ابعاد مختلف و متنوع دارد و هر کدام در جایگاه خود می‌تواند نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی استان ایفا کرده و کارگشا باشد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید