01:43|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 08 خرداد 1399 - 11:37
کد خبر: 14395
یادداشت:

فاصله تورم از روی کاغذ تا واقعیت در آذربایجان‌غربی

آذربایجان‌غربی بنابر آمار اعلام شده در مقایسه با سایر استان‌ها کمترین تورم نقطه به نقطه را اردیبهشت ماه جاری داشته و این در حالی است گزارش‌های میدانی حکایت از آن دارد مردم رضایت چندانی از وضعیت فعلی ندارند.
فاصله تورم از روی کاغذ تا واقعیت در آذربایجان‌غربی

سرویس اقصادی باریش‌نیوز، متاسفانه علیرغم پیگیری‌های متعدد، مسئولین چندان علاقه‌ای به ارائه گزارش در خصوص آماری که هر روز ارائه می‌دهند ندارند اما این در حالی ست که اشتیاق آنان برای برجسته سازی آمار روی کاغذ ستودنی است که این آمار نه تنها راه حل مشکلات در آذربایجان‌غربی نیست بلکه سبب ایجاد بدبینی و تزریق ناامیدی در بین آحاد مردم می‌شود.

چند روز گذشته خبری با عنوان تورم در آذربایجان‌غربی در کمترین میزان خود در مقایسه با سایر استان‌ها قرار دارد، در فضای مجازی منتشر شد اما به نظر می‌رسد مردم از شنیدن چنین اخباری خوشحال نمی‌شوند بلکه باعث ایجاد شبهات و سوالات بسیار مختلفی در بین آنان می‌گردد که گرانی در سطح شهر یکی از علل عمده آن است.

واقعیت ماجرا این است که مسئولین زمانی می‌توانند احساس رضایت از اقدامات خود را داشته باشند که تمامی این موارد مطرح شده در سایت‌های مختلف در سطح شهر نیز ملموس باشد و مردم بتوانند وضعیت بهتر را در زندگی روزمره خود احساس کند والا تاثیر چند آمار بر روی سایت و صرفا پشت تریبونی برای عموم مردم قابل پذیرش  نیست و نیاز به تلاش و عمل و فاصله گرفتن از آمار یکی از موارد حائز اهمیت است که بارها در یادداشت‌های مختلف اشاره شده است.

مردم از وضعیت گرانی در استان ناراضی هستند و در هیچ شرایطی مقایسه با سایر استان‌ها نمی‌تواند توجیه مناسبی برای فرار از این مسئله باشد و بهتر است به جای اکتفا به آمار مشکلات گرانی در آذربایجان‌غربی بررسی و با همکاری نهاد‌های مربوطه حل شود.

شاید بد نباشد مسئولان بدانند متاسفانه قیمت‌ها در فروش برخی اقلام توسط فروشندگان کاملا سلیقه‌ای شده که این موضوع صدای مردم را در آورده و نیاز به توجه ویژه از جانب دستگاه‌های نظارتی و متولی امور است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید