16:23|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 06 خرداد 1399 - 12:09
کد خبر: 14383

بحران سلامت بیخ گوش آذربایجان غربی

با بازگشایی مشاغل پرخطر در روزهایی که آمار ابتلا به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی همچنان صعودی است، ممکن است در صورت کم توجهی بجران سلامت را در این استان تشدید کند.
بحران سلامت بیخ گوش آذربایجان غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز: با همه‌گیری ویروس کرونا در ایران آمار مبتلایان در آذربایجان‌غربی از آغاز بیماری تا به امروز بیش از 4هزار و 500 نفر است و ارومیه با 1421 نفر مبتلا بیشترین درگیری را دارد که نشان می دهد شهروندان باید موارد پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و در اماکن پرتردد تجمع نکنند.

تعدادی از مشاغل پرخطر که مجوز فعالیت از زمان شروع کرونا نداشتند از امروز با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شدند این در حالی است که آذربایجان غربی و شهر ارومیه هنوز با کرونا ویروس دست و پنجه نرم می کند اما برخی از شهروندان با تجمع در رستوران‌ها و برگزاری مراسم پذیرایی و عروسی با توجه به تعطیلی تالارهای عروسی در خانه و باغ‌ها به افزایش مبتلایان به این بیماری کمک می‌کنند.

شرایط کرونایی که در چند ماه اخیر آسیب‌های زیادی به کسب کارها زده تعدادی از مشاغل مانند رستوران‌ها ، کافه‌ها، اغذیه فروشی ها ، فست فودها و باشگاه‌های ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شوند  اما تالارها، استخر و باشگاه های ماشاژ همچنان باید بسته بمانند.

با توجه به هشدارهای داده شده برای عدم تجمع در اماکن عمومی ولی همچنان بعضی از شهروندان به طور جدی موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و این کار باعث به خطر افتادن جان خود و دیگران می شود.

با بازگشایی مشاغل پرخطر از مسئولین انتظار می‌رود نظارت براین مشاغل را بیشتر کنند و همچنین مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید