05:02|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 06 خرداد 1399 - 11:55
کد خبر: 14382
یادداشت:

داستان تکراری جریمه‌هایی که واقعی نیستند

جرایمی که در برخی از موارد براساس محل تخلف برای رانندگان اعمال می‌شود مکانی را نشان می‌دهد که راننده هرگز در آن محل تردد نداشته است.
داستان تکراری جریمه‌هایی که واقعی نیستند

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، بروز برخی از اشتباهات بزرگ و کوچک در اعمال قبوض جریمه‌های رانندگی مدت‌هاست که ادامه دارد و این امر شهروندان را به شدت گلایه‌مند کرده است.

نکته جالب توجه این است که بسیاری از این برگه‌ جریمه‌های که براساس محل وقوع تخلف برای رانندگان اعمال می‌شود، مکانی عنوان و ذکر شده که راننده هرگز در آن محل تردد نداشته است.

هرچند بخشی از این جریمه‌های اشتباه با مراجعه شهروندان به دفاتر پلیس + ۱۰ و اعتراض راننده باطل می شود، اما از آنجا که پیگیری این موارد نیاز به دوندگی‌های زیادی دارد بسیاری از شهروندان ترجیح می‌دهند این جریمه‌های به اشتباه را بپردازند.

اشتباه برخی از ماموران راهنمایی و رانندگی در اعمال قبوض جریمه‌های رانندگی یکی از موارد اصلی اعتراض شهروندان نسبت به عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی است و راهنمایی و رانندگی به عنوان تنها مرجع اعمال قانون در تخلفات رانندگی تاکنون راهکار مناسبی برای رفع این مشکل ارائه نکرده است.

در چند روز گذشته نیز پیام‌هایی مبنی بر افزایش بی‌دلیل نرخ جریمه‌های رانندگی از سوی مخاطبان باریش‌نیوز دریافت شده که نشان می‌دهند در برخی از مواقع پلیس راهنمایی و رانندگی طبق تخلفی که از سوی راننده رخ داده، جریمه بیشتری اعمال کرده و این امر اعتراض شهروندان را در پی داشته است.

متاسفانه در برخی از موارد بروز اشتباهات در صدور قبوض جریمه رانندگی گاهی از حد اشتباهی کوچک از دید مامور راهنمایی و رانندگی فراتر می‌رود و این اشتباهات آنچنان محسوس می‌شود که به سادگی نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید