14:45|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 06 خرداد 1399 - 10:18
کد خبر: 14380

خط قرمز کرونا در آذربایجان‌غربی/ویروس در کمین است

آذربایجان‌غربی که مانند سایر شهرهای کشور از چند ماه پیش با مهمان ناخوانده ای به نام کرونا درگیر است همچنان روی خط قرمز این بیماری مسری در حرکت است.
خط قرمز کرونا در آذربایجان‌غربی/ویروس در کمین است

 سرویس اجتماعی باریش نیوز، در آذربایجان غربی از اسفندماه گذشته که میزبان مهمان ناخوانده کرونا شده است تاکنون بیش از 4750 نفر به این ویروس مبتلا شده اند و تا امروز 210 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و روزهای بهاری امسال را تجربه نکردند.

آذربایجان غربی به اذعان مسئولین و کارشناسان بهداشت و سلامت استان از نظر تعداد ابتلای روزانه همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و این به معنی آن است که هنوز در این استان وضعیت عادی نیست و علیرغم بازگشایی بسیاری از کسب و کارها و صنوف پروتکل های بهداشتی به صورت بسیار جدی باید از سوی مردم رعایت شود.

پاکیزه نگه داشتن مرتب دست ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، دور شدن از مراکز تجمع و پرهیز از خروج غیر ضروری از منزل از جمله توصیه های جدی است که در مقابله با ویروس کرونا همواره از سوی متولیان بهداشت به مردم گوشزد می شود.

نگاهی اجمالی به سفرهای درون شهری و برون شهری دو روز تعطیلات عید فطر در آذربایجان غربی نشان می دهد که مردم آنقدر هم که لازم است دیگر این ویروس را جدی نمی گیرند در حالی که این ویروس همچنان در کمین گرفتن قربانی است و آنچنان که سازمانهای جهانی اعلام می کنند جهان حالا حالا ها باید میزبان این مهمان شوم باشد تا راه درمان جدی برای آن پیدا شود.

آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در آذربایجان غربی که روز یکشنبه، 4 خرداد ماه جاری اعلام شده 109 مورد جدید است و شهرهای ارومیه، خوی، مهاباد و سردشت به ترتیب شهرهای پرخطر از نظر بیماری معرفی شدند.

بازگشایی بسیاری از کسب و کارها و عادی شدن رفت و آمدها و شاید هم به نوعی آغاز سفرهای تابستانی هر چند کوتاه از سوی برخی خانواده ها دلیل بر اتمام کرونا نیست و بدون شک یک روز خوشی می تواند به قیمت یک عمر پشیمانی برای از دست دادن عضوی از خانواده بر اثر ابتلا به این بیماری تمام شود و آن وقت دیگر پشیمانی چاره ساز نمی شود.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید