02:20|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 04 خرداد 1399 - 08:54
کد خبر: 14377
عید بندگی از راه رسید؛

عید سعید فطر جشن پایان یک ماه بندگی

بعد از یک ماه روزه‌داری، بندگی و مناجات با معبود، عید سعید فطر از راه رسید و مسلمانان در این روز، یک ماه بندگی و اخلاص در ماه مبارک رمضان را جشن می‌گیرند.
عید سعید فطر جشن پایان یک ماه بندگی

به گزارش سرویس فرهنگی باریش‌نیوز، ایام و لیالی ماه مبارک رمضان، و لحظات با صفای مناجات با خداوند متعال به اتمام رسید.

  آنچه در قنوت نماز عید سعید فطر از خدای منان خواسته می‌شود،‌ نتیجه و ثمره روح و جانی است که خود را منزه کرده و به فطرت پاک خود نزدیک شده است.

در یک ماه بندگی در ماه مبارک رمضان، خداوند به نوعی کلاس تربیتی برای هر کسی بود تا خود را به معبودش نزدیک کند و روح و قلب خود را صیقل دهد تا پاک تر شود.

 اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که این پاکی و سفیدی روح و باطن را باید بعد از ماه مبارک هم حفظ کنیم و تلاش کنیم برکات معنوی و تربیتی رمضان از روح و جان ما بیرون نرود.

  هر سال نماز عید سعید فطر همزمان با سراسر کشور  در تمام اماکن مذهبی و مساجد آذربایجان‌غربی  برگزار می‌شد اما امسال به دلیل وجود ویروس کرونا نماز عید فطر فقط در مساجد آن هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اقامه شد.

مراسمات ماه رمضان امسال در شرایط خاصی برگزار شد، روزه‌داری در ایام سخت شیوع کرونا، مواسات و همدلی کم‌سابقه، ایثار مؤمنانه و رفتار مهربانانه که در گستره کشور عزیز توسط مؤمنین انجام گرفت، حقیقت و دامنه‌ی گسترده عبادات را در جامعه مجسم کرد و ابعاد معرفتی و بصیرتی مناسک فردی و اجتماعی این ماه بزرگ را نمایان‌تر ساخت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید