05:30|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 03 خرداد 1399 - 13:13
کد خبر: 14375
یادداشت:

سدمعبر ارومیه، پازل حل نشده معضلات شهری

مدیران شهری همیشه طرح های بسیاری برای رفع معضل ساماندهی سد معبر در ارومیه عنوان کردند اما در هنگام اجرا خروجی قابل توجهی از آن مشاهده نشده و فقط در مقام وعده‌های پوچ باقی مانده است.
سدمعبر ارومیه، پازل حل نشده معضلات شهری

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، سد معبر یکی از معضلات بزرگ شهرهای بزرگ و کوچک محسوب می‌شود و پیامدهای آن در ابعاد مختلفی برای شهروندان وجود دارد. 

مسئولان مدیریت شهری در گذشته و امروز طرح و اقدامات بسیاری برای رفع این معضل شهری در ارومیه عنوان کردند اما در هنگام اجرا خروجی قابل توجهی از آن مشاهده نشده و فقط در مقام وعده‌های پوچ ماندگار است. 

سد معبر تنها مختص به دست فروشانی که در کنار خیابان فضایی را اشغال و برای امرار معاش به دست فروشی روی آورده‌اند و تنها مسیر کسب درآمد برایشان از این راه تأمین می‌شود نیست.

بسیاری از افراد با وجود اینکه مغازه دارند، اما کالاهای فروشی را در پیاده‌روهای شهر چیده و اقدام به سد معبر در سطح شهر می‌کنند.

از سوی دیگر برخی از شهروندان نیز خودروهایشان را به هر شکل و شیوه در معابر شهری و پیاده‌روها متوقف کرده و بی‌اعتنا به پیامدهای این اقدام‌شان، تنها به کار خود می‌اندیشند و هم در سد معبر معابر شهری سهیم‌ هستند.

 متاسفانه در این چند سال‌ عملکرد قابل توجهی از سوی مدیریت شهری به سد معبر، و ساماندهی دستفروشان و برخورد با آنان مشاهده نشده و انتظار می‌رود از این پس نگاه ویژه مسئولان متولی به این رفع این مشکل در سطح شهر ارومیه را شاهد باشیم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید