03:13|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 03 خرداد 1399 - 11:21
کد خبر: 14373
باریش گزارش می‌دهد:

برگزاری نماز عید سعید فطر در مساجد آذربایجان‌غربی

نماز عید سعید فطر با رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مساجد آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.
برگزاری نماز عید سعید فطر در مساجد آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس سیاسی باریش‌نیوز، با توجه به شیوع ویروس کرونا، نماز عید سعید فطر با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مساجد استان برگزار می‌شود. 

برگزاری نماز عید فطر تنها در مساجد محلات استان برگزار می‌شود و اطلاعیه آن توسط هیأت امنا و روحانیون هر مسجد به اطلاع اهالی مناطق خواهد رسید.

فرآیند برگزاری نماز عید سعید فطر در مساجد با رعایت کامل و دقیق الزامات بهداشتی انجام می‌شود و طبق اطلاعیه روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، همکاری بین بخشی مسئولین و متولیان مساجد در ضدعفونی و گندزدایی مساجد قبل و بعد از برگزاری نماز ضروری است.

با توجه به اینکه در روزهای کرونایی قرار داریم و لزوم رعایت موارد بهداشتی و فاصله اجتماعی بسیار مهم و ضروری است از این رو رعایت بهداشت فردی و استفاده از دستکش و ماسک برای همه نمازگران الزامی است.

همچنین برگزاری نماز عید سعید فطر باید با 25 درصد ظرفیت مساجد و رعایت فاصله یک متری نمازگزاران از یکدیگر صورت گیرد.

سالمندان و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند بیشتر از سایر افراد در معرض مبتلا به ویروس کرونا هستند به همین جهت، حضور بیماران خاص و مبتلایان بیماری‌های زمینه‌ای  و همچنین خردسالان و سالمندان در مراسم نماز عید سعید فطر ممانعت به‌عمل می‌آید و نمازگراران باید از مهر، سجاده و چادر نماز فردی استفاده کنند. 

گفتنی است براساس اعلام روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان توزیع هرگونه مواد خوراکی، نذورات و چای در مراسم برگزاری عید سعید فطر ممنوع است همچنین جمع آوری زکات فطریه به وسیله کارت‌خوان‌ها و صندوق‌های ویژه جمع آوری فطیه صورت گرفته و از تبادل وجه نقد خودداری می‌شود. 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید