18:18|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 03 خرداد 1399 - 09:47
کد خبر: 14371

رفتار غیرحرفه ای روابط عمومی مدعی از پیگیری مطالبات مردمی

رفتار عجولانه و نامناسب روابط عمومی یکی از ارگان‌ها پس از آنکه پافشاری‌هایش در جهت حذف یک یادداشت از خروجی رسانه باریش‌نیوز ناکام ماند.
رفتار غیرحرفه ای روابط عمومی مدعی از پیگیری مطالبات مردمی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، پس از آنکه باریش‌نیوز مطالبات مردمی را در زمینه کمبود ماسک پیگیر شد، روز پنج‌شنبه براساس گلایه های مردمی یادداشتی را باعنوان (فروش ماسک در سوپرمارکت‌ها/ مدیریت خواب است) منتشر کرد که متاسفانه با واکنش نامناسب روابط عمومی دستگاه مربوط مواجه شد.

این رفتار ناشایست زمانی رخ داد که روابط عمومی طی تماسی با باریش‌نیوز درخواست حذف پیام را از کانال پایگاه خبری کرد، اما یک روز پس از عدم حذف مطلب از خروجی رسانه روابط عمونی مربوطه‌ طی توییتی غیرحرفه ای با کلمات ناشایست  این رسانه را مورد خطاب قرار داد که امید است پس از این نهادهای مختلف بجای چنین رفتارهای نادرستی به جایگاه مردم مطالبه گر ارزش نهاده و در چینش مهره‌های خود در ادارات دقت کافی را داشته باشند.

روابط عمومی که می‌تواند نقش بسیار مهمی را در این شرایط ایفا کند متاسفانه با چنین رفتارهای نامتعارف به جای انتقال مشکلات موجود حتی سیستم اداری یک سازمان را به حاشیه می‌کشاند.

به نظر می رسد رسالت اصلی روابط عمومی در  فضای رسانه ای امروز مغفول مانده که به جای شفاف سازی اذهان عمومی برای حل مشکلات موجود، تنها تلاش به حذف مطلب از خروجی رسانه ها دارند و به سرانجام رساندن این مهم را شاید برای خود اتمام وظیفه می دانند در حالی که پاسخگویی و ایجاد ارتباط توانمند میان سازمان و رسانه از مهم ترین ویژگی های روابط عمومی کارآمد و کار بلد در علم رسانه عنوان شده است و صرف به چالش کشیدن سواد رسانه ای افراد دلیل بر تسلط کامل بر حیطه وظایف نمی تواند باشد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید