09:58|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 01 خرداد 1399 - 13:40
کد خبر: 14369

خواب خرگوشی متولیان در احیای بافت فرسوده ارومیه

شهر ارومیه سالهای زیادی است که با معضل بافت های فرسوده دست و پنجه نرم می کند و متولیان برنامه جامع و عملی برای رفع این معضل شهری ندارند.
خواب خرگوشی متولیان در احیای بافت فرسوده ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، معضلات و مشکلات در حوزه شهری ارومیه سالهاست که به خاطر خواب خرگوشی مسئولین نه تنها حل نمی شود بلکه کلاف این مشکلات هر روز پیچیده تر می شود.

بافت فرسوده که تمرکز اصلی آن در هسته مرکزی شهر ارومیه قرار دارد نزدیک به417 هکتار از مساحت این شهر را به خود اختصاص داده است و به گفته مسئولین 300 هکتار از این مساحت نیز بافت فرسوده با قابلیت تاریخی است.

گرچه در سال‌های گذشته از سوی نمایندگان و همچنین کارشناسان معماری شهری نسبت به خطراتی که در زمان وقوع حادثه می تواند هشدارهای جدی داده شد و متولیان شهری خود کاملا واقف بر این موضوع هستند ولی ضربان احیای بافت های فرسوده در ارومیه همچنان کند می زند.

چرایی کند بودن ضربان احیای بافت های فرسوده در ارومیه را باید در علت های مختلف جستجو کرد یکی از این دلایل می تواند محرک نبودن مشوق هایی باشد که متولیان شهری برای این امر در نظر گرفتند.

گرچه متولیان شهری همواره سعی کردند مسیر دستیابی متقاضیان به نوسازی بافت های فرسوده را هموار کنند ولی این تلاش به اندازه ای نبوده اشتیاق عمومی را برای بهسازی بافت های قدیمی شهر و استفاده بهینه از آن در ارومیه فراهم سازد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید