22:48|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 01 خرداد 1399 - 10:19
کد خبر: 14365
یادداشت:

ساماندهی متکدیان ارومیه ناکام ماند

چند سالی است که تکدی‌گری در ارومیه افزایش یافته و مسئولان شهری وعده‌های زیادی برای ساماندهی آنان می‌دهند که در مرحله عمل ناکام می‌ماند.
ساماندهی متکدیان ارومیه ناکام ماند

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، امروزه تکدی‌گری در سطح شهرها به یکی از معضلات اجتماعی تبدیل شده و تا حدود زیادی می‌توان در تمام جوامع آن را مشاهده کرد.

اما واقعیت این است که چه تعداد از افرادی که تکدیگری می‌کنند در حقیقت نیازمند واقعی هستند و این موضوع باید از سوی مسئولان متولی موشکافی شود.

برخی از افراد جامعه واقعا به لحاظ شرایط اقتصادی دچار بحران هستند و در صورت ناتوانی‌های مالی و در مقابل هزینه‌های بسیار زیاد زندگی به ناچار اقدام به تکدیگری در سطح می‌کنند.

از سوی دیگر افرادی هم هستند که از روی بی‌مسئولیتی و در برابر مشکلات و فشار زندگی اقدام به تکدی‌گری می‌کنند و این امر باعث می‌شود تا چهره شهر را برای شهروندان و مسافران زشت جلوه دهند.

در شرایط کنونی وضعیت نامناسب اقتصادی اقشار ضعیف و کم در آمد جامعه را با مشکل مواجه کرده و اکثر آحاد مردم با مشکلات متعدد اقتصادی رو به رو هستند، از این رو امر و معاش برای برخی از خانواده‌ها سخت شده و این نقطه آغاز تکدی‌گری در آن خانواده‌ها می‌شود.

ساماندهی متکدیان بارها از سوی مسئولان شهری ارومیه عنوان شده ولی در مقابل اقدام قابل توجهی برای آن صورت نگرفته و به فراموشی سپرده شده است.

داشتن جامعه سالم و شهری عاری از معضلات اجتماعی نیازمند همکاری و همفکری مسئولان و متولیان شهری است از این رو رفع معضل تکدیگری در ارومیه هم اهتمام ویژه مسئولان را می‌طلبد تا با اقدامات هدفمند این معضل شهری را کنترل و ساماندهی کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید