17:01|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1399 - 09:56
کد خبر: 14357
یادداشت:

ظرفیت گردشگری باری در فراموشی مطلق

احیای ظرفیت‌های گردشگری ارومیه که در یک دهه اخیر با کاهش سطح آب دریاچه ارومیه به کما رفتند علیرغم حال خوش این روزهای نگین فیروه‌ای آذربایجان همچنان در فراموشی است.
ظرفیت گردشگری باری در فراموشی مطلق

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، باری نام یکی از روستاهای ارومیه است که در بخش انزل واقع شده و حدود 55 کیلومتر با ارومیه فاصله دارد. 

این روستا فاصله بسیار کمی با ساحل دریاچه ارومیه دارد به همین جهت در راستای جذب توریست و توسعه صنعت گردشگری در این منطقه، در سال 1376 کلنگ ساخت یک مجموعه رفاهی بزرگ و مجهز در ساحل دریاچه ارومیه به نام مجتمع رفاهی و گردشگری باری بر زمین زده شد.

در همان سال‌های نخست مجتمع گردشگری و تفریحی باری بعد از اینکه تکمیل و به بهره‌برداری رسید، محیط مناسبی برای گردشگران فراهم آورد و استقبال خوبی نیز از آن به عمل آمد.

اما بعد از گذشت مدتی آب دریاچه ارومیه به طرز قابل توجهی کاهش یافت و در معرض بحران خشکی قرار گرفت و این امر باعث شد تا مجتمع تفریحی و گردشگری باری به کما برود.

در حال حاضر با توجه به اینکه حال دریاچه ارومیه به لطف بارش‌های اخیر و بازگشایی آب سدها خوب شده و افزایش چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته پیدا کرده است اما رونق مجدد مجتمع تفریحی و گردشگری باری همچنان در فراموشی مطلق به سر می‌برد و اقدام قابل توجهی برای این مکان صورت نگرفته است.

و جالب اینکه در این مدت هیچ‌گونه پیشنهاد و هم اندیشه‌ای از سوی مسئولان برای رونق دوباره مجتمع باری به گوش نخورده است جز اینکه در چند هفته گذشته در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی به اهمیت گردشگری و شاخصه‌های توسعه استان اشاره کوتاهی کرد. 

این مقام مسئول در این جلسه به ظرفیت و پتانسیل  موجود در مجتمع گردشگری باری و جذب توریست و گردشگر در این منطقه اشاره کرد و گفت: متولیان امر باید دست در دست هم دهند تا موانع موجود برای رفع مشکلات این مجتمع گردشگری حل شود و رونق دوباره‌ای بگیرد.

در ادامه این جلسه برخی از مشکلات مجتمع تفریحی و گردشگری باری ارومیه عنوان شد و دستوراتی نیز برای رفع موانع و مشکلات این منطقه صادر و اعلام شد.

صنعت گردشگری با شیوع ویروس کرونا دچار آسیب جدی شده و اگر راهکار و تدابیری برای آن در نظر گرفته نشود، می‌تواند در کوتاه مدت تاثیرگذاری منفی داشته باشد.

از این رو انتظار می‌رود بازگشت دوباره مجموعه تفریحی و گردشگری باری به چرخه صنعت گردشگری استان از سوی مسئولان و متولیان مورد توجه جدی قرار بگیرد و تصمیمات هدفمندی برای ساماندهی و رونق دوباره این مکان گرفته شود. 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید