15:35|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1399 - 09:11
کد خبر: 14355
یادداشت:

وعده‌های سرخرمن برای ساماندهی دستفروشان ارومیه

از گذشته تا کنون مسئولین هیچ برنامه مدون و طرح مناسبی نتوانستند برای ساماندهی وضعیت دستفروشان پیاده کنند و همچنان ساماندهی در حاشیه باقی ماند.
وعده‌های سرخرمن برای ساماندهی دستفروشان ارومیه

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، در طول این سال‌ها مسئولین بارها اعلام کرده‌اند دستفروشان در سطح شهر ساماندهی می‌شوند اما این اقدام هربار فقط تا حدودی پیش رفت و پس از آن به دلایال مختلف طبق روال همیشگی مورد بی‌توجهی قرار گرفت و یک طرح شکست خورده باقی ماند، این درحالی است که ساماندهی دستفروشان می‌تواند نقش بسزایی در زیباسازی و نظم در نواحی مختلف شهر داشته باشد.

ساماندهی مشاغل سیار مانند دست فروشان گرچه از مصوبات جدی شورای شهر ارومیه در ادوار مختلف است اما نبود جدیت کافی برای انجام طرح‌های ارائه شده از سوی مسئولین یکی از اساسی‌ترین دلایلی است که شاید سبب می‌شود کسی آن‌ها را جدی نگیرد و توجهی نشود که این مسئله به تدریج به یکی از معضلاتی تبدیل می‌شود که حل آن نیاز به قدرت و اعمال قوانین بیشتری نیاز دارد.

پیش از این از طرف یکی از ارگان‌ها جهت ساماندهی دستفروشان قول مساعدی داده شد تا برای همه آن‌ها مکان مناسبی درنظر گرفته شود اما باز هم خلف وعده این طرح را به مرحله اجرا نرسانید و مانند همیشه در حد یک وعده باقی ماند.

در تمام این امورات مسئولان متاسفانه هربار پس از رسانه‌ای شدن سریعا بدون بررسی جوانب مختلف و صرفا جهت رفع تکلیف واکنش نشان می‌دهند که اصولا هربار نیمه‌ تمام باقی و بی‌نتیجه می‌ماند.

طرح‌هایی که با عنوان ساماندهی دست‌فروشان در شهر انجام می‌گیرد باید با در نظر گرفتن اولویت کسب وکار آن‌ها باید زیرا با توجه به شرایط اقتصادی نباید اقدام عجولانه، بدون برنامه ریزی و غیرکارشناسی به اوضاع فروش آن‌ها بیش از این آسیب بزند که متاسفانه تا کنون چنین اقدامی تا کنون انجام نشده و تمام وعده‌ها یا در حد شعار باقی مانده است و یا با شکست مواجه شده که گویا مسئولین خیال حل کردن موضوع را ندارند.

در پایان اینکه انتظارخوش‌قولی عده‌ای برای انجام وعده‌های خود بی شک جزو یکی از اساسی‌ترین مطالبات مردم است که امید است هر چه سریعتر محقق شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید