18:12|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1399 - 12:30
کد خبر: 14349
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمانی آذربایجان‌غربی خبر داد:

80 درصد ساخت‌وساز‌ها مطابق پروانه ساخت احداث نمی‌شود

بیشتر از 80 درصد از ساخت و سازها در آذربایجان‌غربی براساس پروانه صادر شده احداث نمی‌شود و تخلف در این زمینه افزایش دارد.
80 درصد ساخت‌وساز‌ها مطابق پروانه ساخت احداث نمی‌شود

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، بهرنگ دیلمقانی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمانی آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ساخت و ساز ایمن همراه با رعایت موارد قانونی از ضروری‌ترین اقدامات اساسی در احداث یک ساختمان است.
 
وی افزود: صنعت ساختمان سازی یکی از صنعت‌های فعال است و نیاز است تا مردم در ساخت‌و سازهای ساختمانی تمامی موارد ایمنی را رعایت کنند.

دیلمقانی ادامه داد: در حال حاضر ساخت و سازهای موجود در سطح استان از نظر ایمنی، مقاومت و معماری تفاوت بسیار زیادی با  چند سال گذشته دارد و کیفیت بهتری دارد.

وی عنوان کرد: در شرایط کنونی چهره شهر از نظر سازه‌های ساختمانی وضعیت بهتری دارد و ساختمان‌های ساخته شده نسبت به ساخت‌ و سازهای قبلی در برابر زلزله مقاوم سازی شدند.

این مسئول گفت: متاسفانه بالای 80 درصد از ساخت و سازها در ارومیه و استان براساس پروانه صادر شده و نقشه‌ای که از طرف سازمان تهیه شده احداث نمی‌شود و نیاز است تا مردم توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمانی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: حجم تخلفات در ساخت و سازهای ساختمانی افزایش دارد و این امر باعث می‌شود تا مردم در دراز مدت با مشکل روبه رو شوند.   
 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید