13:36|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1399 - 12:06
کد خبر: 14348

آذربایجان غربی همچنان با کرونا درگیر است

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌ غربی روز به روز در حال افزایش است و تا امروز بیش از 3800 نفر را مبتلا کرده است.
آذربایجان غربی همچنان با کرونا درگیر است

به گزارش سرویس سلامت باریش نیوز، این روزها همه ما با بلایی به نام کرونا دست و پنجه نرم می ‌کنیم که تا پیش از این چنین شرایطی را تجربه نکرده بودیم.

کرونا، ویروسی ناشناخته است که امروز بیشتر کشورهای جهان را درگیر خود کرده و حسابی آهنگ زندگی عادی انسان ماشینی عصر حاضر را بر هم زده است و در این میان کسانی هستند که بدون هیچ نشانه‌ ای ناقل این بیماری شدند.

کسانی که سیستم ایمنی مقاوم ‌تری دارند مانند افراد جوان، می‌ توانند بدون هیچ علامت و نشانه ظاهری ناقل این بیماری به اطرافیان خود شوند و اگر اطرافیان این فرد به هر دلیلی سیستم ایمنی ضعیف‌ تری داشته باشند به راحتی مبتلا می‌شوند و چه بسا که کارشان به مراکز درمانی و بستری شدن هم بکشد.

داشتن تب، سرفه، عطسه، نفس‌ نفس زدن و تنگی نفس از جمله علائم ابتلای فرد به ویروسی کروناست افرادی که ناقل این بیماری هستند بدون هیچ‌ گونه علائمی از ابتلا به بیماری با تردد و حضور خود در اماکن و محیط ‌های مختلف می‌توانند انتقال‌دهنده آن به دیگران باشند بدون آنکه خودشان هم خبردار شوند.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌ غربی روز به روز در حال افزایش است و تا امروز بیش از 3800 نفر را مبتلا کرده است.

در هفته های گذشته شایعاتی مبنی بر وضعیت سفید در آذربایجان‌ غربی به گوش رسید اما جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی استان در صفحه مجازی خود نسبت به وضعیت موجود هشدار داده، خبر وضعیت سفید در استان را تکذیب کرد و از مردم خواست تا جایی که می‌ توانند در خانه بمانند و نسبت به کرونا بی‌تفاوت نباشند و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

اگرچه در روزهای اخیر شاهد بازگشایی بسیاری از اماکن تجاری و همچنین بازگشایی مدارس در سطح استان هستیم اما این موضوع به هیچ عنوان به نشانگر پایان کرونا نیست و اگر بی‌ توجه به این مسئله باشیم قطعا هر روز نفرات بیشتری گرفتار این بیماری ‌می‌ شوند.

در برخی از ادارات متاسفانه هیچ توجهی به رعایت فاصله گذاری‌ نمی‌شود و گویا مسئولین خیال توجه و رفع این مشکل را ندارند که ادامه آن موجب وقوع فاجعه در سطح استان می‌ شود.

اگر همکاری های لازم و اقدامات به موقع از سوی مسئولان و مردم انجام نشود آمار مبتلایان به این ویروس منحوس همچنان رو به افزایش می رود و سلامتی مردم را تهدید می‌ کند.

ویروس کرونا با کسی شوخی ندارد و بزرگ و کوچک و زن و مرد هم نمی‌ شناسد و در صورت کوچک‌ ترین کوتاهی و بی ‌احتیاطی می ‌تواند فرد را مبتلا کند و نعمت سلامتی را از آن بگیرد.

مهم ‌ترین بخشی که به پیشگیری از افزایش شیوع بیماری کرونا کمک می‌کند مردم و جامعه هستند و اگر هر فردی رعایت موارد بهداشتی و عدم حضور غیر ضروری خود را در محیط بیرون کنترل و رعایت کند تا حد زیادی می تواند از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کند و زنجیره انتقال ویروس نباشد.

امروز کادر پزشکی، پرستاری و خدماتی در مراکز درمانی در خط مقدم جبهه سلامت قرار گرفتند و شبانه روز برای مهار این بیماری با جان و دل می‌ جنگند با این حال همکاری آحاد مختلف مردم جامعه در امر پیشگیری از انتقال ویروس کرونا بسیار ضروری  است و ساده‌ ترین همکاری مردم این است که در خانه بمانند.

کرونا ترسناک نیست، اما این حرف زمانی می ‌تواند به کار برده شود که مردم قبل از اینکه وضعیت از حد نرمال خارج شود هر کدام در جایگاه خود بتوانند با رعایت موارد بهداشتی و در خانه ماندن ویروس کرونا را کنترل و از انتقال آن پیشگیری کنند.

بهترین راه پیشگیری از کرونا قطع زنجیره انسانی است ابتلا به ویروس کرونا مانند آتش سوزی است که اگر راه آن را ببندیم خود به خود متوقف می‌ شود، اما اگر این کار را نکنیم، آتش سرایت می‌ کند و افراد زیادی را می سوزاند بنابراین باید با صبوری بیشتر تا حد امکان در خانه بمانیم تا زنجیره انتقال این ویروس منحوس را قطع کنیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید