11:56|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1399 - 12:56
کد خبر: 14343
یادداشت:

چشم ارومیه به طرح 2020 روشن نشد

با گذشت چند سال از مطرح شدن طرح ارومیه 2020 و وعده‌های توخالی مسئولان، چشم ارومیه به تحقق یافتن طرح 2020 روشن نشد.
چشم ارومیه به طرح 2020 روشن نشد

 سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، انتخاب شهر ارومیه به عنوان شهر توریستی و گردشگری چند سالی است که در قالب  طرح ارومیه 2020 از سوی مسئولان شهری مطرح می‌شود.

با توجه به ظرفیت‌های بالقوه ارومیه، به لحاظ پتانسیل‌های طبیعی و تاریخی، اجرای طرح ارومیه 2020  فرصت بسیار مناسبی برای معرفی شهر ارومیه ایجاد کرده بود تا به عنوان شهر نمونه گردشگری  و توریستی برای کل جهان معرفی شود.

ارومیه با وجود داشتن ظرفیت‌های بسیار مناسب در صنعت گردشگری مذهبی و گردشگری سلامت، به عنوان یک شهر گردشگر و توریست پذیر، هنوز که هنوز است نتوانسته جایگاه خود را در صنعت گردشگری حتی در سطح کشوری پیدا کند.

برای اجرای طرحی به مانند طرح ارومیه 2020 نیاز است تا زیرساخت‌های مشخص و هدفمندی برای آن طراحی شود، که متاسفانه این امر در طرح ارومیه 2020 مشاهده نشد و باعث شد تا در زمان تحقق وعده‌ها، طرح به کما برود.

بسیاری از طرح‌هایی که برای تحقق یافتن طرح ارومیه 2020 در نظر گرفته شده بود به نتیجه نرسید و خروجی قابل توجهی نداشت.

حتی مسئولان از ایجاد کم‌ترین اقدامات تفریحی و گردشگری در کنار ساحل دریاچه ارومیه نیز عاجز ماندند و نتوانستند زمینه مناسبی برای گردشگری در این منطقه فراهم کنند.

از سوی دیگر درست است که شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته صنعت گردشگری و بسیاری از طرح و پروژه‌ها را با مشکل جدی مواجه کرد، اما این نمی‌تواند بهانه‌ای برای تعطیلی پروژ‌های گردشگری باشد، چرا که قبل از شیوع کرونا نیز امیدی برای تحقق طرح ارومیه 2020 وجود نداشت.

نبود همکاری و هماهنگی و از طرفی عدم برنامه‌ریزی هدفمند در به نتیجه نرسیدن طرح ارومیه 2020 نقش بسیار مهم و اساسی داشت که انتظار می‌رود طرح‌های جدید برای ارومیه با هدفمندی بیشتری دنبال شود.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید