02:10|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1399 - 10:43
کد خبر: 14341
یادداشت:

ارومیه و معضلی به نام اجاره خانه‌های بی‌نظارت

معضلی که این روزها خانواده‌های اجاره نشین در ارومیه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند اجاره خانه‌های نامتعارف است که در این شرایط اقتصادی تطابقی با دخل و خرج مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه ندارد.
ارومیه و معضلی به نام اجاره خانه‌های بی‌نظارت

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، داشتن مسکن یکی مقوله‌های بنیادین و مهم در زندگی هر فردی است از این رو افزایش میزان اجاره‌بها و وضعیت نا مناسب اقتصادی لایه‌های اجتماعی جامعه را به هم ریخته و قشر متوسط جامعه را با تشدید مشکلات مالی مواجه کرده است.

این افزایش قیمت در شرایطی به وجود آمده که سایر مصارف و موارد مربوط به معیشت مردم نیز با افزایش بی‌رویه قیمت همراه است و همه این موارد در کنار یکدیگر فشار بیشتری بر مردم و به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه وارد کرده است.

با شیوع کرونا ویروس نیز بسیاری از کسب و کارها مختل شده و افرادی که در خانه‌های اجاره‌ای زندگی می‌کنند نتوانستند از پس اجاره خانه‌های خود برآیند.

در این میان برخی از صاحب خانه‌ها برای مستاجران خود فرصت دادند تا با مناسب شدن شرایط اقتصادیشان اجاره بهای منزل خود را پرداخت کنند اما افرادی نیز به این موضوع بی‌توجه بوده و با تحت فشار قرار دادن مستاجر خود، خواستار دریافت اجاره‌بها شدند.

متاسفانه عدم نظارت جدی بر اصولی بودن اجاره‌بهای منازل آنچنان که باید و شاید در دستور کار ناظرین و متولیان این امر قرار نگرفته و توجهی به آن نشده است از این رو در صورت ادامه بی‌توجهی مسئولان به افزایش بی‌رویه اجاره‌بها، بحران جدی در انتظار مستاجران و اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه است.

واقعا جای سوال است که در شرایط بد اقتصادی راه حل افزایش قیمت بی‌رویه مسکن و اجاره‌بها چیست؟ دولت در این حوزه چه اقدامات و خدماتی می‌تواند برای مردم ارائه دهد؟ این‌ها سوالاتی است که انتظار می‌رود مسئولان توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند تا اقشار ضعیف جامعه بیش از این تحت فشار اقتصادی قرار نگیرند.

در وضعیت نامساعد اقتصادی برخی از اقشار ضعیف و کم در آمد جامعه که برای تهیه نان شب خود محتاج هستند و به سختی کالاهای اساسی اعضای خانواده خود را تأمین می‌کنند، با این حال چگونه می‌توانند از پس اجاره‌بهای سر به فلک کشیده این روزها برآیند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

زینال
1399/02/28 - 15:37

واقعا خیلی اجاره خانه ها روگران کردن خیلی بی انصافی نظارت کنین خاهشن