03:51|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1399 - 11:15
کد خبر: 14338
یادداشت:

کرونا را تمام شده ندانید

کم رنگ شدن برخی از اقدامات پیشگیرانه در راستای شکست کرونا نشان از آن دارد که برخی از مردم و مسئولان فکر می‌کنند کرونا تمام شده در صورتی که این چنین نیست.
کرونا را تمام شده ندانید

سرویس اجتماعی باریش نیوز، اگر کمی بیشتر به رعایت موارد بهداشتی و دوری از تجمعات توجه کنیم آن وقت می‌توانیم شاهد کاهش سیر صعودی مبتلایان به کرونا باشیم.

بی‌توجهی برخی از مردم به طرح فاصله گذاری اجتماعی و نادیده گرفتن هشدارهای مسئولان و جامعه پزشکی ازعوامل اصلی گسترش شیوع کرونا است.

ورود کرونا به کشور و بعد از آن به آذربایجان‌غربی در آستانه رسیدن به 3 ماهگی است و با توجه به هشدارها و کنترل‌هایی که وجود داشته همچنان شاهد افزایش روز افزون مبتلایان به ویروس منحوس کرونا هستیم.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان ضدعفونی روزانه معابر و خیابانها در دستور کار جدی مسئولین قرار گرفت اما در حال حاضر این اقدامات کم‌رنگ شده و شاید مسئولین یادشان رفته که کرونا مسئله ای است که هنوز استمرار دارد و ضدعفونی معابر نباید منحصر به یک روز و یا مقطع خاص شود.

براساس اعلام برخی از متخصصان پزشکی افزایش دمای هوا تأثیر چندانی بر از بین رفتن ویروس کرونا ندارد، از این رو با توجه به اینکه در حال ورود به فصل گرما هستیم نباید رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را فراموش کنیم.

از سوی دیگر طبق اعلام سازمان آموزش و پرورش از امروز شنبه 27 اردیبهشت‌ماه، تمامی مدارس بازگشایی شدند و این امر می‌تواند زنگ خطر جدی برای افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا باشد.

به نظر می‌رسد در شرایطی که وضعیت کشور و آذربایجان‌غربی همچنان ناخوشایند است گرفتن تصمیمات اینچنینی میتواند خطر آفرین باشد هرچند که حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری نباشد اما هستند دانش آموزانی که با بازگشایی مدارس سر کلاس های رفع اشکال درس حاضر می‌شوند.

علی‌رغم ممنوعیت برگزاری مراسم و تجمعات، متاسفانه برخی از مردم هنوز کرونا را جدی نگرفتند و در این روزهای بسیار حساس مراسم عروسی و عزا برگزار می‌کنند و این امر باعث می‌شود تا بسیاری از نمونه‌های مثبت ویروس کرونا مربوط به عدم رعایت موارد بهداشتی و حضور در تجمعات باشد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

ناصر
1399/02/27 - 21:25

جا دارد یکبار دیگر پانزده روز مثل اوایل سال محدودیتها اجباری و کمی سختگیرانه شود