02:01|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1399 - 10:58
کد خبر: 14331
باریش گزارش می‌دهد:

پای لنگ آنتن ارتباطات در روستاهای آذربایجان‌غربی

وجود مشکلات اینترنت و از طرفی نبود آنتن دهی مناسب تلفن همراه در برخی از روستاهای آذربایجان‌غربی در عصری که به عنوان عصر ارتباطات نام گرفته ضعف بزرگی به شمار می‌رود.
پای لنگ آنتن ارتباطات در روستاهای آذربایجان‌غربی

 
سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، آذربایجان‌غربی به لحاظ ذخایر و منابع از پتانسیل‌های بالقوه‌ای برخوردار است اما هنوز در بسیاری از شاخص‌های مدرن عقب مانده است.

یکی از این عقب‌ماندگی‌ها پوشش ضعیف و آنتن دهی اینترنت در برخی از روستاها و مناطق دور افتاده آذربایجان‌غربی است که نیاز است مسئولان امر به این مشکل توجه کنند.

زمینه بسترهای توسعه در آذربایجان‌غربی فراهم است اما زمانی می‌توان از ظرفیت و پتانسیل این بسترها استفاده کرد که متولیان امر در هر جایگاهی که هستند بتوانند وضعیت ضعیف و نامناسب در حیطه کاری خود را سامان بخشند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و در جهت جلوگیری از انتقال این ویروس، این روزها دیدارهای کاری و خانوادگی کاهش یافته و مردم تا جایی که امکان دارد از طریق اینترنت و تماس تلفنی کارهای خود را انجام می‌دهند.

از این رو انتظار می‌رود ارتباط از طریق اینترنت و تلفن همراه با آسانی برقرار شود و قطعی‌های پی در پی مشترکین را کلافه نکند.

اینترنت روستای توپراق قلعه وضعیت خوبی ندارد
یکی از مخاطبان باریش‌نیوز در ارسال پیامی از سرعت کم اینترنت در روستای توپراق قلعه اظهار گلایه کرد و گفت: متاسفانه اینترنت در این روستا از وضعیت خوبی برخوردار نیست و به سختی می‌توان از آن استفاده کرد.

این مخاطب ادامه داد: لطفا صدای ما را به گوش مسئولان برسانید تا به مشکل موجود رسیدگی کنند.

خدمات اینترنت خانگی بسیار ضعیف است
آیدین یکی از شهروندان ارومیه‌ای در ارسال پیامی گفت: من یکی از مشترکین اینترنت خانگی به اصطلاح پرسرعت هستم اما با توجه به تبلیغاتی که برای اینترنت پرسرعت انجام می‌دهند در واقعیت خلاف آن را شاهد هستیم و سرعت اینترنت بسیار کلافه کننده است.

وی افزود: این روزها بیشتر مردم کارهای خود را از طریق اینترنت انجام می‌دهند از این رو سرعت کم و قطعی آن باعث می‌شود تا نتوان به راحتی کارهای اینترنتی را انجام داد.

ایجاد 38 سایت مخابراتی در آذربایجان‌غربی
قاسم جلیل‌نژاد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از ایجاد 38 سایت مخابراتی خبر داد و گفت: با اهتمام شرکت ایرانسل در سرمایه‌گذاری و احداث سایت مخابراتی مذکور درسال جهش تولید برای تقویت پوشش ارتباطی شهرهای استان اقدام می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای سال جاری اظهار کرد: این سایت‌ها فقط توسط یکی از اپراتورها است و سایر اپراتورها نیز برنامه توسعه‌ای دارند که اعلام می‌شود.

جلیل‌نژاد افزود: این سایت‌ها در شهرها و برخی از جاده‌های استان ایجاد می‌شود که با بهره‌برداری از آنها پوشش جاده‌ای و شهری تلفن همراه به شکل قابل ملاحظه‌ای تقویت می‌شود.

جلیل‌نژاد تصریح کرد: در راستای ارتقاء کیفیت پوشش ارتباطی نیز تا پایان سال جاری، 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند، که نقطه عطفی در بحث ارائه چهار خدمت اصلی دولت اعم از خدمات بهداشت و سلامت، بانکداری الکترونیکی،آموزش و کشاورزی بصورت الکترونیکی در مناطق روستایی است.

مدیرکل ارتباطات آذربایجان‌غربی بهبود پوشش جاده‌ای استان ،تقویت ارتباط ضعیف 570 روستای شناسایی شده در پایش سال گذشته، تحقق  300 کیلومتر فیبر نوری روستایی برای توسعه و ارتقاء کیفیت ارتباطات روستاهای استان و پیگیری مشکلات تداخل امواج رادیویی و فرکانسی مناطق مرزی را از اهم برنامه‌ها و اهداف اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برشمرد.

برخی از روستاها و مناطق دور افتاده آذربایجان‌غربی همچنان از نبود اینترنت و ضعف آنتن دهی تلفن همراه رنج می‌برند و با توجه به گفته‌های مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان انتظار می‌رود در سال جاری اهتمام ویژه‌ای به این مناطق در امر ارتباطات و فناوری صورت گیرد.

درعصری که به عنوان عصر ارتباطات نام گرفته شده نباید شاهد کم و کاستی در این زمینه باشیم چرا که وجود ارتباطات مناسب در عصر حاضر حرف اول را می‌زند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید