03:02|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1399 - 10:57
کد خبر: 14330
یادداشت:

چگونه آذربایجان غربی رتبه اول بهبود فضای کسب‌و‌کار شد!

روز گذشته اعلام شد آذربایجان‌غربی رتبه نخست بهبود محیط فضای کسب‌وکار را در کشور کسب کرده اما در توضیحات نحوه کسب این رتبه فقط به آمار اکتفا شده است.
چگونه آذربایجان غربی رتبه اول بهبود فضای کسب‌و‌کار شد!

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، شاید برای بیشتر افراد جای سوال باشد که آذربایجان‌غربی چگونه رتبه نخست بهبود محیط کسب‌وکار را در کشور کسب کرده است، پاسخ این سوال تا کنون از سوی هیچ کدام از مسئولین داده نشده و برخی ابهامات در خصوص نحوه کسب این رتبه وجود دارد که بهتر چگونگی آن همراه با شفاف‌سازی بیشتری باشد.

آمار و ارقام یک طرف ماجرا در کسب رتبه‌های مختلف هستند و واقعیت‌هایی که در جامعه روزانه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم روی دیگر سکه هستند که دقت و توجه کافی به این مسائل بسیار ضروری و حائز اهمیت است. شاید امروز عرصه برای انتقاد جوانان از مسئولین تنگ باشد اما این مسئله یک مطالبه اساسی بنظر می‌رسد که تمام دستگاه‌های مربوط باید پاسخی شفاف و مشخص برای آن داشته باشند و الا گزارش‌ها تا زمانی که در عمل مشهود نباشند عملا بی‌فایده هستند و تاثیری در پیشرفت استان ندارد.

چندی پیش آذربایجان‌غربی جزو استان‌هایی با بالاترین نرخ بیکاری در زمستان 98 اعلام شد که این وضعیت با اخبار و آمارها تا حدودی تناقض دارند و مسئولین باید جهت تنویرافکارعمومی چگونگی کسب رتبه نخست دربخش‌های مختلف را اعلام کنند. قطعا جامعه‌ای موفق است که پس از پذیرش مشکلات در صدد رفع آن برآید، آیندگان در مورد آنچه که امروز در این شهر اتفاق می‌افتد قضاوت می‌کنند چه بسا که با روشنگری و شفافیت بیشتری همراه باشد.

بیکاری یکی از مواردی است که در استان بیشتر از هر موضوعی به چشم می‌خورد و در بین جوانان بیش از همه مطرح می‌باشد که راه حل چنین مسائلی بی‌شک حذف کردن صورت مسئله و پذیرش آمار روی کاغذ نیست. آیا مسئولین از بطن جامعه آگاه هستند؟

آذربایجان‌غربی با ظرفیت‌های بسیار بالا و جوانان توانمند می‌تواند جزو برترین‌ها باشد اما قطعا تمام این موارد نیازمند توانایی و حضور مدیران توانمند و برنامه‌ریزی های هدف دار در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف است که نباید محدود به ارائه آمار و گزارش‌های جلسه ای باشد.

بارها در این خصوص انتقادهایی انجام گرفته اما عمدتا سکوت مسئولین را در پی داشته، حکایت ما شده بیدار کردن کسانی که خودشان را به خواب زده‌اند.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید