08:03|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1399 - 12:09
کد خبر: 14328
یادداشت:

بازگشایی مهدکودک‌ها؛ به چه قیمتی!   

اداره کل بهزیستی آذربایجان‌‌غربی درخصوص نحوه بازگشایی مهدکودک‌ها تا کنون گزارشی ارائه نداده است.
بازگشایی مهدکودک‌ها؛ به چه قیمتی!

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، در پی پیام‌های متعدد مردمی، بازگشایی مهدکودک ها باعث نگرانی خانواده‌ها شده و خانواده‌ها نگرانی زیادی از نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز دارند و این در حالی انجام می‌گیرد که اداره کل بهزیستی آذربایجان‌غربی تا کنون اطلاعیه ای در این خصوص صادر نکرده است.

مخاطبان طی پیام‌های مختلف اعلام کرده‌اند از طرف مدیران مهدکودک‌ با آن‌ها تماس گرفته شده است و اعلام کرده اند که نسبت به ثبت نام فقط چند روز فرصت دارند که این موضوع معقول به‌نظر نمی‌رسد و هرگونه تصمیم‌گیری عجولانه ممکن است سلامتی کودکان را تحت شعاع قرار دهد.

اداره کل بهزیستی استان موظف است ضمن شفاف سازی نحوه بازگشایی مهدکودک‌ها در خصوص اقدامات انجام گرفته و تمهیداتی که برای بازگشایی این مکان‌ها در نظر گرفته شده است را اطلاع رسانی کند زیرا هر گونه سهل انگاری می‌تواند جان صدها کودک را به خطر بیندازد و این بسیار برای خانواده‌ها حائز اهمیت است.

برخی ادعا کرده‌اند مهدکودک ها با رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت خود را آغاز می‌کنند اما این موضوع در بین کودکان تا چه میزان می‌‌تواند بدرستی قابل اجرا باشد؟آیا کودکان به نحو احسن قادر به اجرا و رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی هستند؟ اگر کمترین کوتاهی انجام پذیرد و نظارت دقیق و کافی وجود نداشته باشد چه کسی مقصر به خطر انداختن جان کودکان است؟

تمام سوالات مطرح شده مواردی است که بهزیستی آذربایجان‌غربی طی روزهای گذشته باید ضمن پرداخت به این مسائل، چنین مواردی را شفاف میکرد و گزارشی در این خصوص منتشر می‌شد.

کودکان یکی از اولویت‌های اصلی تمامی خانواده‌ها هستند که انتظار می‌رود در موقعیت فعلی منافع شخصی مقدم بر منافع عموم نباشد و پس از بررسی‌های تخصصی توسط متولیان امر این اقدام انجام پذیرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

رزا
1399/02/24 - 17:28

این ضرر و زیان مهدها رو کجا میده،؟این اجاره های کلان مهدها رو کجا میده؟