01:55|چهارشنبه, فروردین 29 ,1403
تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1399 - 11:47
کد خبر: 14325

قدر امسال را مجازی قدر بدانیم

حال و هوای شبهای قدر ماه رمضان امسال همانند روزهای آغازین سال نو به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت‌تر از سالهای گذشته است.
قدر امسال را مجازی قدر بدانیم

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، شب های قدر امسال بی شک به سبب حضور مهمان ناخوانده ای به نام ویروس کرونا حال و هوایی متفاوت تر از سالهای گذشته دارد.

عاشقان حریم امامت و ولایت و آنان که دل در گروی عشق پیشوای شیعیان جهان را دارند، شب های قدر را بهانه خوبی برای وصل شدن به ملکوت الهی می دانند تا به واسطه نزول قرآن در این شبها و همچنین شهادت حضرت (ع) به حریم ملکوت الهی وصل شوند و غبار روزمرگی های یک سال را از تن بیرون کنند.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور شب گذشته در اطلاعیه‌ای شرایط و ضوابط برگزاری مراسم شب‌های قدر در دوران بحران کرونا را اعلام کرد و مردم در شبهای قدر با رعایت پروتکل های بهداشتی به مدت دو ساعت می توانند مراسم شبهای قدر را در مساجد و اماکن مذهبی برگزار کنند.

گرچه تمهیداتی برای برگزاری مراسم شب های قدر در مساجد و امکان مذهبی مانند اولویت برگزاری مراسم در فضای باز مساجد با رعایت فاصله حداقل یک متر، ضرورت رعایت تهویه مناسب در محل‌های بسته مانند شبستان، کوتاه کردن مدت اجرای مراسم ویژه شبهای قدر به 2 ساعت، و تاکید بر الزام استفاده از ماسک و دستکش برای حضور در مراسم از سوی مسئولین  اندیشیده شده اما با این حال تاکید بر آن است که مردم تا جایی که ممکن است از تجمع برای جلوگیری از انتشار بیماری خودداری کنند.

گرچه حال و هوای شبهای قدر به دعاها و مناجاتی است که نیمه های شب در مجاورت مکان ها مذهبی و مساجد برگزار می شود، اما امسال توصیه می شود افرادی که آسیب‌پذیرتر هستند و بیماریهای زمینه‌ای دارند فیض این شب‌ها را به صورت مجازی و یا در همراهی با رسانه ملی تجربه کنند.

گفتنی است بخشنامه صادر شده برای برگزاری مراسم ویژه شبهای قدر  شامل استان‌هایی که هنوز از نظر روند بیماری سیر صعودی دارند و وضعیتشان قرمز است برگزار نمی‌شود.
 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید