14:51|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1399 - 12:55
کد خبر: 14318
یادداشت:

جاده‌های آذربایجان‌غربی همچنان حادثه می‌آفریند

جاده‌های آذربایجان‌غربی هنوز که هنوز است از ایمنی و استاندارد قابل قبولی برخوردار نیستند و همه روزه شاهد تصادفات مرگباری در این جاده‌ها هستیم.
جاده‌های آذربایجان‌غربی همچنان حادثه می‌آفریند

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، راه‌های مواصلاتی هر استانی یکی از مهم‌ترین شریان‌های تردد در هر منطقه است و از اهمیت بالایی نیز برخوردار است. 

در همین راستا یکی از زیرساخت‌های که سبب توسعه و پیشرفت هر منطقه می‌شود ایجاد طرح‌های عمرانی و بهره‌مندی از محورهای مواصلاتی استاندارد است.

وجود راه‌های ارتباطی با استاندارد و ایمنی قابل قبول موضوع مهم و ضروری است که در آذربایجان‌غربی نیز به آن نیاز دارد. 

آذربایجان‌غربی یکی از پرترددترین استان‌های کشور به شمار می‌رود و نیاز است تا در ایمنی و استاندارد سازی جاده‌های این استان اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

از محورهای پرخطر در ارومیه می‌توان به جاده مهاباد(سنتو) و یا جاده ارومیه به سلماس اشاره کرد که از وضعیت مطلبوبی برخوردار نیست و روزانه شاهد تصادفات جزئی و حتی مرگباری در این محورها هستیم.

 محورهای مواصلاتی استان با مشکلاتی از جمله نبود گاردریل‌های مناسب، وجود چاله‌های عمیق، نبود شانه‌های خاکی مناسب و نبود شریان‌های جدا‌کننده راه‌های فرعی با اصلی مواجه است و این امر خطرات زیادی در هنگام تردد به بار می‌آورد.

آمار تصادفات جاده‌ای در آذربایجان‌غربی همه ساله رو به افزایش است و یکی از علت‌های اصلی آن نبود ایمنی و استاندارد کافی در جاده‌های مواصلاتی استان است.

در سال‌های اخیر هیچ‌گونه اقدامات قابل توجهی در راستای ایمن سازی و احداث جاده‌های مواصلاتی جدید و کم‌خطر در آذربایجان‌غربی مشاهده نشده و نیاز است تا مسئولان و متولیان امر در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا آذربایجان‌غربی نیز بتواند از جاده‌های ایمن و کم‌خطر برخوردار باشد. 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید