19:51|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1399 - 12:38
کد خبر: 14307
یادداشت:

بازهم وعده‌ای دیگر؛ این‌بار 110 هزار فرصت شغلی

یکی از مسئولین آذربایجان غربی از ایجاد 110 فرصت شغلی در سال پیش رو خبر داد اما باید دید این وعده به عمل می‌رسد یا در حد شعار باقی می‌ماند.
بازهم وعده‌ای دیگر؛ این‌بار110 هزار فرصت شغلی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز،  در حالی‌که آذربایجان غربی طبق آمار با 14.4 درصد جزو استان‌های با نرخ بیکاری بالا است اما بر خی از مسئولان طی گزارش‌های مختلف اعلام می‌کنند وضعیت روبه بهبودی است.

یکی از مقامات مسئول چند روز گذشته در جلسه‌ای اعلام کرد پیش‌بینی شده امسال از طریق اجرای طرح‌های مختلف ضمن حفظ اشتغال موجود 110 هزار فرصت شغلی دیگر در آذربیجان غربی ایجاد می‌شود. اما تا این لحظه نحوه ایجاد فرصت‌های شغلی را شفاف سازی نکرده است.

متاسفانه علیرغم اینکه مسئولین از بهبود وضعیت اشتغال و کاهش بیکاری گزارش‌های مختلفی ارائه داده‌اند اما در بطن جامعه مشکلات بسیار زیادی وجود دارد و همچنان بیکاری یکی از معضلات اساسی استان به ویژه دربین جوانان است.

اگر بنا بر گفته مسئولان فرصت‌های شغلی بسیاری در آذربایجان‌غربی ایجاد شده بهتر نیست مستندات  آن‌ها اعلام شود تا مردم از نحوه ایجاد این شغل‌ها آگاه شوند زیرا بخش عظیمی از جوانان تحصیل‌کرده با مشکل بیکاری مواجه هستند که می‌بایست این شغل‌های ایجاد شده شفاف اعلام گردد و آمار مربوط به آن ارائه شود.

مشکل بیکاری در آذربایجان غربی معضل امروز و دیروز نیست و که رفع جدی آن نیاز به برنامه ریزی‌های مدون دارد، از این رو نمی شود تنها به آمار نهادهای مختلف که صرفا روی کاغذ ارائه می‌شود و جلسات بسنده کرد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

علیرضا
1399/02/23 - 13:42

مسئولین محترم اگر نگاهی به گدشته داشته باشند متوجه می شود که طی چندین سال گذشته میلیاردها ریال اعتبار برای اشتغال در استان اختصاص داده شده است که با توجه به این موضوع در استان با لحاظ نمودن نرخ رشد جمعیت و مهاجرت می بایستی نرخ بیکاری در حد پائینی باشد ؟