15:32|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1399 - 11:53
کد خبر: 14306
باریش گزارش می‌دهد:

پیشتازی کرونا هنوز ادامه دارد

بعد از گذشت بیش از 2 ماه از شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی همچنان شاهد افزایش مبتلایان به این ویروس در این استان هستیم.
پیشتازی کرونا هنوز ادامه دارد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، نزدیک به 3 ماه است که از جولان کرونا در آذربایجان‌غربی می‌گذرد و با توجه به رعایت برخی از موارد و پروتکل‌های بهداشتی همچنان شاهد افزایش آمار مبتلایان به این ویروس هستیم.

ویروس کرونا قادر است بدون هیچ ‌ملاحظه‌ای، بخش قابل توجهی از مردم جامعه را درگیر کند و یکی از راه‌های که می‌توان به راحتی از این ویروس پیشگیری کرد در خانه ماندن است.

شاید گفت این جمله دیگر برای خیلی از مردم تکراری شده اما این کار یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین راه‌های پیشگیری از انتقال ویروس کرونا است.

با وجود اینکه بسیاری از کسب و کارها فعالیت خود را آغاز کردند اما باز هم به مردم توصیه می‌شود که تا حد امکان در قرنطینه خانگی بمانند و کمتر در اماکن عمومی و بیرون از منزل حضور داشته باشند. 

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به 3213 نفر رسید

جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته در آذربایجان‌غربی 402 مورد جدید تست کرونا گرفته شده است که از این تعداد 73 نفر مثبت جدید شناسایی شد که در مجموع تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به 3 هزار و 213 نفر رسید که از این تعداد 505 نفر بهبود یافته است.

وی افزود: از تعداد 73 نفر جدید مبتلا به ویروس کرونا تعداد  57 نفر از افراد سرپایی و 16 نفر آن بستری در بیمارستان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته 9 نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند که در مجموع تعداد بهبویافتگان به یک هزار و 505 نفر رسیده است.

آقازاده با اشاره به آمار مبتلایان جدید به تفکیک شهرستان‌های آذربایجان‌غربی اعلام کرد: در ارومیه 35نفر جدید مبتلا به ویروس کرونا که 28 نفر آنان از افراد سرپایی و  هفت نفر بستری در بیمارستان، بوکان 6 مورد مثبت که یک مورد بستری و پنج مورد از افراد سرپایی، تکاب 3 مورد مثبت که 2مورد سر پایی و یک مورد بستری، خوی 20 مورد مثبت که 13مورد سرپایی و 7 مورد بستری، سلماس پنج مورد سرپایی، مهاباد 11 مورد که هشت مورد سرپایی سه مورد بستری، میاندوآب سه مورد مثبت سرپایی، نقده یک مورد سرپایی، گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیماری‌یابی در آذربایجان‌غربی به صورت فعال انجام می‌شود، تاکید کرد: با توجه به آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان، تعداد بیماران سرپایی افزایش یافته است و آمار بیماران بستری شده و فوتی بر اثر بیماری کرونا سیر نزولی دارد اما ویروس همچنان در بین جامعه در حال چرخش است و باید بحث خود مراقبتی را جدی گرفت و از تردد غیر ضروری در سطح جامعه و مراکز پرتجمع خودداری کرد تا بتوانیم زنجیره ابتلا به این بیماری را بشکنیم.

نسبت تعداد بهبودیافتگان به بیماران بستری در آذربایجان‌غربی نسبت به متوسط کشوری بالاتر است

علی احمد آقاپور، رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: با افزایش نمونه گیری، افراد مبتلا به کرونا به موقع شناسایی شده که به دنبال آن احتمال بهبود یافتگی نیز بالا می‌رود.

وی گفت: رویکرد دانشگاه علوم پزشکی بیماریابی از طریق افزایش تست انجام شده کرونا است.

آقاپور افزود: براین اساس هرچه تعداد تست‌های انجام شده افزایش یابد بیماران مبتلا نیز سریع‌تر شناسایی شده و درمان آنها به موقع آغاز می‌شود بنابراین رویکرد معاونت بهداشتی در خصوص افزایش نمونه گیری‌های هدفمند مورد تایید است.

وی ادامه داد: با افزایش نمونه گیری، افراد مبتلا به کرونا به موقع شناسایی شده که به دنبال آن احتمال بهبود یافتگی نیز بالا می‌رود و همچنین با شناسایی سریع تر بیماران مبتلا به کرونا ضمن کاهش تعداد بیماران بستری هزینه درمان و میزان فوتی ها نیز کاهش می‌یابد.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی بیان کرد: نسبت تعداد بهبودیافتگان به بیماران بستری در آذربایجان‌غربی نسبت به متوسط کشوری بالاتر است.

با وجود مشکلاتی که وجود دارد در کنترل کرونا عمکلرد خوبی را شاهد هستیم

محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد:  دانشگاه علوم پزشکی استان از همان روز نخست شیوع کرونا تا به امروز به خوبی عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه در یک مقطع حساس تاریخی قرار داریم افزود: کرونا امروز مسئله نخست جهان است و علیرغم فرافکنی و شانتاژ رسانه‌های بیگانه و بعضا خودی، ایران در مدیریت کرونا سربلند است.

شهریاری ادامه داد: با وجود تحریم‌های سخت و کاهش درآمد‌های نفتی و ممنوعیت‌های موجود در صادرات و برگشت ارز به کشور، تحولات اجتماعی و اقتصادی به خوبی مدیریت شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی موجود نیز با وحدت و همدلی رفع می‌شود افزود: کشور‌های مدعی اقتصاد برتر نیز در شیوع کرونا دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند، اما رسانه‌های بیگانه از انعکاس آن‌ها خودداری می‌کنند.

 شهریاری گفت: نتوانسته‌ایم کار‌های بزرگی را که در بخش‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان انجام گرفته را به مردم معرفی کنیم.

وی ادامه داد: اگر بخوبی برای مردم دستاورد‌های مثبت در مدیریت کرونا در حوزه‌های سلامت، اقتصاد و سیاسی و اجتماعی تشریح گردد به طور قطع افکار عمومی بیش از این‌ها به اقناع خواهد رسید.

اقدامات مبارزه با کرونا از همان ابتدا در آذربایجان‌غربی آغاز شده و با توجه به اینکه همچنان آمار مبتلایان به این ویروس در استان روز به روز رو به افزایش است نیاز است تا با قدرت بیشتری اقدامات مبارزه با کرونا انجام شود.
از سوی دیگر کنترل ویروس منحوس کرونا همکاری آحاد مختلف مردم را می‌طلبد و نیاز است تا هر کدام از مردم در جایگاهی که هستند در راستای کنترل و پیشگیری از این ویروس  تلاش وغلبه کنند. 
 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید