13:47|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1399 - 11:35
کد خبر: 14289
باریش گزارش می‌دهد:

همه آنچه که باید در مورد دامداری کرامت بدانید

دامداری کرامت با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و استفاده از مواد اولیه مرغوب در حال حاضر محصولات لبنی را با بهترین کیفیت، طعم و ماندگاری به مشتریان عرضه می‌کند.
همه آنچه که باید در مورد دامداری کرامت بدانید

به گزارش سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، دامداری کرامت در سال ۱۳۶۷ در زمینی به مساحت ۴ هکتار با تاسیساتی به مساحت ۱۴۰۰ متر مربع به فاصله ۲ کیلومتری روستای طلا تپه تاسیس شد. اولین بار تلیسه‌های وارداتی از کشور کانادا را ازشرکت  کشت و صنعت مغان توسط وزارت جهاد کشاورزی خریداری شد.

سپس بعد از سه سال تلسه های وارداتی از کشور هلند از شرکت شریف اباد نیز زیر نظر جهاد کشاوزی خریداری شد که  در سال ۱۳۹۰ تغییرات اساسی در این واحد صورت گرفت و به موجب آن تمامی تاسیسات و تجهیزات دامداری با تکنولوژی روز تغییر کرد . همچنین بار دیگر گله جدید نیز از دامداری رشدی لاله به دامداری اضافه شد.

 طی این مدت نیز تمامی علم روز اعلام از ارزیابی اصلاح تیپ و ژنتیک، خرید بهترین اسپرم های خارجی و تغذیه دام زیر نظر مهندسین تغذیه در این واحد اعمال شده است که سپس بنا به نیاز روز واحد های تولیدی تصمیم به ایجاد زنجیره تولید برای پیشرفت این واحد و عرضه بهترین کیفیت محصولات لبنی به دست مشتری برسد.

با ایجاد فروشگاه و کارگاه تولید فراورده‌های لبنی در سال ۱۳۹۷ تولید لبنیات در این واحد رسما وارد مرحله جدید (زنجیره تولید ) شد که به همین خاطر دوباره برای ارتقاع کیفت محصولات لبنی خود در صدد ارتقاع گله برای تولید با کیفیت ترین شیر تولیدی که از نژاد سیمینتال حاصل می گردد اقدام به وارد کردن این نژاد از کشور اتریش توسط اتحادیه دامداران آذربایجان غربی کردند.

در این راستا اتحادیه دامداری آذربایجان غربی و وزارت جهاد کشاورزی استان با گلچین از ۱۲۰ دامداری کشور اتریش گله‌ای مرغوب را مستقیم از کشور اتریش وارد استان کرده و تحویل این دامداری داد.

 لازم به ذکر است که این نژاد از گاو بهترین و با کیفت ترین شیر را با درصد چربی و پروتئین و ماده خشک بالا نسبت به دیگر نژاد های موجود در دنیا را دارا می‌باشد و به علت دارا بودن دوام و مقاوت بالا در برابر بیماری (عدم استفاده از آنتی بیوتیک ) در حال حاضر شیری متفاوت و کاملا ارگانیک را تولید و به مردم عرضه می شود.

براساس این گزارش این دامداری توسط مهندس کرامت مدیریت می شود تا با بهره گیری از شیوه های نوین روز در تولید لبنیات با بهره مندی از مواد اولیه مرغوب محصولی با ماندگاری طولانی و طعمی متفاوت به مردم عرضه کند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید