13:20|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1399 - 11:38
کد خبر: 14281
یادداشت:

باغ‌وحش ارومیه چشم انتظار کمک‌های مسئولانه

باغ وحش ارومیه علیرغم پتانسیل بسیار بالایی که دارد متاسفانه در حال حاضر وضعیت چندان مناسبی ندارد و میطلبد همکاریهای لازم برای بهبود وضعیت آن انجام گیرد.
باغ‌وحش ارومیه چشم انتظار کمک‌های مسئولانه

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، باغ وحش ارومیه که پتانسیل بسیار بالایی دارد و نمونه آن در شهرهای دیگر با استقبال عموم مواجه است متاسفانه در سایه برخی بی‌تدبیری ها این ظرفیت خوب در شهر نادیده گرفته است و مسئولین گویا خیال رسیدگی و ساماندهی به آن را ندارند.

تا کنون بارها شاهد تصاویری از اوضاع نامساعد این مکان بوده‌ایم اما هر بار چند وعده بی حاصل نتیجه قابل توجهی عاید نشده است و ادامه این وضعیت اسفناک می‌تواند نه تنها به حیوانات این محل بلکه به لحاظ اقتصادی آسیب‌هایی را در پی داشته باشد.

باغ وحش ارومیه در حالی که می‌توانست با مدیریت درست در بحث درآمد زایی نقش موثری داشته باشد و مورد استقبال مردم باشد اما متاسفانه به علت کاستی‌های موجود سبب شده است کمتر گردشگری رغب حضور و دیدار از این مجموعه را داشته باشد.

اگرچه کم و کاستی ازسوی دستگاه متولی قابل کنمان نیست اما اکنون حمایت جامعه‌ خیرین می‌تواند در توسعه و بهبود این مکان نقش خوب و موثری داشته باشد.

به گفته یکی از مسئولین،این باغ وحش حدود 20 کیلومتر از ارومیه فاصله دارد و به علت دوری میزان بازدید کننده ها بسیار کم است و بیشتر در تعطیلات نوروز و تابستان ها میزان بازدیدکننده ها افزایش پیدا می کند، همچنین حدود 80 تا 85 گونه مربوط به شیر، گراز، قوچ میش، کله بز، پرنده های شکاری و ‌گونه‌های ‌اهلی مانند شتر، اسب، طاووس، سگ های گرگی و پا کوتاه در این باغ وحش نگهداری می‌شوند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید