00:55|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1399 - 12:30
کد خبر: 14276
یادداشت:

اهمیت به جوانان آذربایجان‌غربی؛ طنز یا یک برنامه عملیاتی!؟

آذربایجان‌غربی بیش از یک میلیون جوان دارد که می‌طلبد برنامه‌ریزی دقیق و گسترده‌ای از سوی تمام دستگاه‌های موثر در این حوزه انجام گیرد.
اهمیت به جوانان آذربایجان‌غربی؛ طنز یا یک برنامه عملیاتی!؟

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، جوانان در آذربایجان‌غربی چندمین اولویت مسئولین هستند؟ این سوالی است که باید برخی مسئولین پاسخ دهند. به‌نظر می‌رسد اهمیت به جوانان در این استان بیشتر شبیه به یک طنزاست تا یک برنامه عملیاتی!

شاید آخرین ستاد ساماندهی جوانان ارومیه را کمتر مسئولی به خاطر بیاورد که زمان برگزاری آن چه زمانی بوده است و چه اقداماتی برای جوانان مرکز یک استان انجام گرفته شده است و این موضوع کفایت می‌کند تا وضعیت سایر شهرستا‌هان‌ها نیز مشخص شود.

تعداد برگزاری جلسات ستاد ساماندهی جوانان آذربایجان‌غربی  نسبت به شهرستان بیشتر بوده است است اما میتوان گفت آنچنان تعریفی هم ندارد، قطعا متولیان امر از مشکلات جوانان در حوزه‌های مختلف بی اطلاع نیستند اما اولویت آن‌ها شاید برنامه ریزی برای جوانان نیست که اگر بود باید نتایج آن در بین جوانان لمس می‌شد.

بی مهری‌ها از سوی نهاد‌های مختلف سهم جوانان آذربایجان‌غربی در این مدت بود که ادامه این روند دیر یا زود سبب ناامیدی خیل عظیمی جوانان از امید به زندگی در ین استان می‌شود

شاید باور این مسئله در سطح ملی قابل درک نباشد اما جوانان استان حتی یک مرکز مشخص برای انجام فعالیت‌های خود ندارند و تنها خانه جوان در ارومیه مدتی پیش به دلایل نامشخص تعطیل شد، این در حالی بود که مسئولین در وعده‌های مختلف اعلام کردند دیر یا زود مکانی برای جوانان در نظر گرفته می‌شود اما این حرف نیز در حد شعار باقی ماند تا جوانان باز هم از داشتن حتی یک خانه امید برای اجرای فعالیت خود ناامید شوند.

شاید تشکیل مجمع مشورتی  جوانان یک خلا بسیار بزرگ است که می‌توانست در جای خود تاثیر بسزایی داشته باشد اما مسئولان تمام این سال‌ها غافل بوده‌اند.البته موضوع بسیار مهمی که باید پرداخت این است که اگر روزی قرار است اقدامات اساسی در این حوزه انجام پذیرد نباید گزینشی و مهندسی شده باشد و جانب عدالت در همه حال رعایت گردد و ظرفیت تمام جوانان توانمند، مومن ،کارآمد و متعهد که حتی در دور ترین روستاهای این استان سکونت دارند در نظر گرفته شود.

هدف اپرداختن به این موضوع صرفا اشاره به کم کاری یک نهاد و اداره خاصی نیست و تمام دستگاه‌های مرتبط را ملزم به اجرای درست وظایف خود در خصوص جوانان می‌داند و بهتر است اگر برنامه مدونی برای امور جوانان در نظر گرفته شده است مطرح شود.

اما سوال اینجاست که آیا مسئولین کشوری از این وضعیت اطلاع دارند؟

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید