09:54|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1399 - 09:15
کد خبر: 14266
کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

وزش باد پدیده غالب در آذربایجان‌غربی

وزش باد تا روزهای پایانی هفته جاری در سطح استان تداوم دارد و شدت آن در ساعات بعد از ظهر و مناطق جنوبی استان بیشتر می‌شود.
وزش باد پدیده غالب در آذربایجان‌غربی

یاسر اشتاد، کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، در مورد آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته در اکثر شهرهای استان رگبار باران گزارش شده و طبق آخرین گزارشات دریافتی، ماکو با حدود 10 میلی‌متر بارش، بیشترین میزان بارش در سطح استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: برای اوایل هفته جاری نیز رگبارهای کوتاه مدت و زودگذر باران به ویژه در ساعات بعد از ظهر پیش‌بینی می‌شود.

اشتاد عنوان کرد: در صورت تغییر نیافتن نقشه‌های هواشناسی از اواسط هفته جاری سامانه جدید بارشی وارد استان می‌شود و پیش‌بینی می‌شود فعالیت قابل توجهی نیز داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته سرعت وزش باد در ارومیه به 60 کیلومتر در ساعت رسید، گفت: وزش باد تا روزهای پایانی هفته جاری در سطح استان تداوم دارد و شدت آن در مناطق جنوبی استان بیشتر خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره به اینکه در روزهای آینده تغییرات محسوس دمایی پیش‌بینی نمی‌شود تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه با  کمینه دمای 6 و بیشینه دمای 20 درجه اعلام شده همچنین در سطح استان نیز پلدشت با 25درجه بالای صفر گرم‌ترین و چالدران با 3 درجه بالای صفر خنک‌ترین شهر استان گزارش شده است. 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید