10:49|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1399 - 12:59
کد خبر: 14263

قدرت خرید مردم هر روز نزولی‌تر می‎شود

افزایش بی رویه قیمت کالاها و همچنین عدم تمایل تولیدکننده‌ها به کاهش قیمت عرضه محصولاتشان در بازار این روزها قدرت خرید مردم را به شدت نزولی کرده است.
قدرت خرید مردم هر روز نزولی‌تر می‎شود

سرویس اقتصادی باریش نیوز، در‌حالی که تحریم‌ها و فشار اقتصادی در سال گذشته اغلب مراکز تولیدی و صنایع را به مرز تعطیلی و ورشکستگی کشاند، با همه‌گیری کرونا در کشور و تاثیر آن بر کسب و کار‌های خرد و کلان، قدرت خرید مردم بیش از پیش کاهش پیدا کرده است.

با اینکه آذربایجان غربی در اولین ماه سال جاری شاهد کمترین نرخ تورم ماهانه بین استان‌های دیگر بوده، با این حال براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ تورم ماهانه در فروردین ماه امسال نسبت به ماه گذشته 1.1 افزایش داشته است.

آذربایجان غربی در فروردین ماه امسال در حالی کمترین نرخ تورم ماهانه را تجربه کرد که درصد تغییر شاخص کل در استان نسبت به فروردین ماه سال گذشته 15.8 درصد اعلام شده است.

افزایش قیمت کالا‌ها و کاهش قدرت خرید مردم باعث شده تا کالا‌های تولیدی همچنان در انبار‌های واحد‌های تولیدی انباشته شده و هر دو قشر تولیدکننده و مصرف کننده را بیش از پیش به سمت فقر بکشاند.

در این بین اما نه تولید‌کنندگان حاضرند قیمت کالا‌ها را کاهش داده و به نسبت قدرت خرید مردم محصولاتشان را به بازار عرضه کنند، نه مصرف‌کنندگان توانایی خرید کالا‌های ارزان با هزینه بالا را دارند، در این سرگردانی قیمت ها انتظار می رود مسئولین با اتخاذ سیاست‌های اصولی کمک موثرتری به پایان این بحران اقتصادی کنند تا چرخ معیشت زندگی مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر بیشتر از این لنگ نزند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید