09:17|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1399 - 11:25
کد خبر: 14261
یادداشت:

دست مردم همچنان از ماسک‌های ایزوله کوتاه است

با توجه به افزایش تولید شبانه‌روزی واحدهای تولیدی ماسک، دست مردم همچنان از ماسک‌های بهداشتی و ایزوله کوتاه است.
دست مردم همچنان از ماسک‌های ایزوله کوتاه است

سرویس اجتماعی‌باریش‌نیوز، در روزهایی که در مناطق مختلف با همه‌گیری کرونا مواجه هستیم نیاز افراد به استفاده از اقلام بهداشتی افزایش پیدا کرده است. 

ماسک و دستکش از جمله اقلام شخصی و بهداشتی است که در این روزها کاربرد زیادی برای مردم دارد.

مسئولین ادعا می‌کنند که در واحدهای تولیدی، ماسک به اندازه نیاز مردم تولید شده و قرار است در سطح داروخانه‌های استان توزیع شود.

اما به هنگام مراجعه به داروخانه‌ها جهت خرید ماسک، با نبود ماسک تنفسی مواجه می‌شویم و این امر از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ادامه دارد.

روز گذشته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی از توزیع تدریجی 600 هزار عدد ماسک در داروخانه‌های استان از هفته آینده خبر داد.

بهنام شهدی در سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان و دهمین جلسه کمیته اقتصادی ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: با واردات این تعداد ماسک و توزیع تدریجی آن در داروخانه‌های استان از هفته آینده، رفع بخشی از نیازهای مردم به ماسک تامین و ثبات نسبی در این کالا را در بازار شاهد خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به فعالیت ۱۰۰ گروه بازرسی در استان، اظهار کرد: با توجه به برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان در بازار،  ضروری است رسانه‌ها با تهیه گزارش‌های مختلف مردم را نسبت به اعمال قانون واحدهای متخلف آگاه کنند.

استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و تجمعات تا حد زیادی می‌تواند از انتقال ویروس کرونا از فردی به فرد دیگر مؤثر باشد اما باید در انتخاب ماسک نیز توجه داشت و از ماسک‌های ایزوله استفاده کرد چرا که تولید و استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای هیچ مقاومتی در برابر ویروس ندارد.

با توجه به گفته‌های معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارد آذربایجان‌غربی امیدواریم ماسک‌های که از هفته آینده در داروخانه‌ها توزیع می‌شود به دست مردم برسد و بخشی از نیازهای آنان به استفاده از ماسک را تأمین کند.  
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید