22:58|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1399 - 12:49
کد خبر: 14258

فقر، علت بازماندن دانش‌آموزان آذربایجان غربی از تحصیل

یکی از اصلی ترین عوامل بازماندگی از تحصیل در آذربایجان‌غربی مشکلات مالی و معیشتی است.
فقر، علت بازماندن دانش‌آموزان آذربایجان غربی از تحصیل

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، ابراهیم محمدی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک هفته معلم با اشاره به دلایل بازماندگی دانش‌آموزان از تحصیل در سطح استان گفت: عوامل مختلفی از جمله کار، فقر، ازدواج، مخالفت اولیا، عدم انگیزه، نبود مدرسه در ترک تحصیل دانش آموران تاثیر دارند که مهم‌ترین آن فقر است.

وی افزود: با توجه به اینکه با شیوع کرونا مدارس در سطح کشور تعطیل شد، تمام دانش آموزان امکان استفاده از برنامه‌های تلوزیونی یانصب برنامه‌های آموزشی در تلفن همراه خود ندارند لذا در برخی مناطق روستایی بسته‌های آموزشی تحویل داده شده است.

محمدی در خصوص حضور مدیران و معاونین در مدارس بیان کرد: ممکن است خانواده دانش‎‌اموزان در استفاده با برنامه شاد با مشکلاتی مواجه شوند و امورات مختلفی در مدرسه وجود داشته باشد از این رو حضور مدیران و معاونین در مدرسه نیاز و ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا تمامی مدارس تعطیل است و در صورت بازگشایی تخلف محسوب است و نیاز به پیگیری دارد.

وی تصریح کرد: تا کنون هیچ گزارشی از ترک تحصیل دانش‌آموزان بخاطر بیماری کرونا و تعطیلی مدارس نداشته‌ایم و امیدواریم با چنین مسئله‌ای مواجه نشویم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در خصوص برنامه‌های هفته معلم اشاره کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا هیچ برنامه‌ای بصورت حضوری برگزار نمی‌شود اما برنامه های مختلفی برای معلمین بصورت ویدئو کنفرانس  درنظرگرفته شده و تقدیر از معلمین به‌صورت الکترونیکی است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید